آخرین اخباراقتصاد و توسعهسیاستمنطقه

برگزاری نشستی در پیوند به پروژه‌های مشترک افغانستان-ترکمنستان در عشق‌آباد

ترکمنستان نشست بین‌المللی را در مورد پروژه‌های تازه افتتاح‌ شده با افغانستان برگزار و این پروژه‌ها را گام مهمی در توسعۀ اقتصادی منطقه‌ و جهان خواند.

افغانستان-ترکمنستان

به نقل از آناتولی، رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان روز گذشته نشست بین‌المللی را برای ارائه معلومات پیرامون پروژه‌های تازه افتتاح‌ شده بین افغانستان-ترکمنستان برگزار کرد.
رشید مردوف این پروژه‌ها را گام واقعی با هدف مشارکت دوامدار افغانستان در روند اقتصادی منطقه‌ و بین‌الملل با ادغام این کشور در حمل و نقل و روابط لوجستیکی قاره توصیف کرد.
وزیر خارجه ترکمنستان خاطر نشان كرد كه ساخت تأسیسات زیربنایی در هر دو كشور دارای اهمیت جئواقتصادی و جئوپلیتیک و فرامنطقه‌ای است که آسیای میانه و آسیای جنوبی را به اروپا و خاورمیانه وصل می‌کند و به معنای كمربند جدید حمل و نقل است.
بر بنیاد این گزارش، از جمله مواردی که در این جلسه مورد توجه قرار گرفت اهمیت همکاری با سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل، نهادهای اختصاصی آن و اتحادیه اروپا بود.
به گفته این دیپلمات، ترکمنستان به پشتیبانی جامع سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی از افغانستان پایبند است و این استراتژی بلند‌مدت دولت برای همکاری کشورش با افغانستان بود.
در این نشست، مقامات کشورهای مختلف، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی، متنفذین و خبرنگاران حضور داشتند.
گفتنی است که ترکمنستان و افغانستان به تازگی سه پروژه بزرگ اقتصادی (راه آهن آقینه-اندخوی، پروژه برق ترکمنستان-شبرغان و پروژۀ فایبرنوری) را افتتاح کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا