آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

برگزاری نشست شانگهای با محوریت اوضاع افغانستان

شورای وزرای خارجه سازمان همکاری‌های شانگهای قرار است تا دو روز دیگر نشستی را به هدف تمرکز بر بازسازی افغانستان برگزار کند.


به نقل از تاس، بختیار حکیموف نماینده ویژه روسیه در امور سازمان همکاری‌های شانگهای به تازگی گفته است که نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری‌های شانگهای قرار است به تاریخ ۱۳-۱۴ جولای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شود.
این دیپلمات روس گفته است: در چارچوب سازمان همکاری شانگهای، ما قصد داریم در باره ابتکار دیگری که ازبیکستان ارایه کرده است، بحث کنیم که پیش‌نویس برنامه اقدام مشترک برای کمک به بازسازی اجتماعی و اقتصادی افغانستان است. ما معتقدیم که چنین سندی باید توسط همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه تهیه شود و به عنوان مثال در سطح سران دولت تصویب شود. تهیه یک سند جدی و محکم بسیار مهم است.
حکیموف افزوده است که کشورهای عضو این سازمان پروژه‌های اقتصادی زیادی برای همکاری با افغانستان دارد و در حال حاضر روی چگونگی بازسازی زیرساخت‌ها بحث جریان دارد.
وی بیان داشته است: با توجه به این‌که پروژه‌های دوجانبه متنوعی توسط روسیه، چین، هند، ازبیکستان و سایر کشورهای سازمان همکاری شانگهای در حال تطبیق هستند، پس چرا آن‌ها را تحت نظارت سازمان همکاری شانگهای قرار ندهیم؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا