آخرین اخباراجتماعافغانستان

برگزاری چهارمین نشست آمادگی برای حوادث احتمالی

چهارمین نشست مرکز سوق‌ و اداره پیرامون اتخاذ تدابیر وقایوی و آمادگی‌های پیشگیرانه برای کاهش خسارات و تلفات حوادث احتمالی برگزار شد.

چهارمین نشست مرکز سوق‌ و اداره پیرامون اتخاذ تدابیر وقایوی و آمادگی‌های پیشگیرانه برای کاهش خسارات و تلفات حوادث احتمالی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، نجیب آقا فهیم وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت: ولایات کشور به تفکیک ولسوالی‌ها و تثبیت روستاها آسیب‌شناسی گردیده و در ۳۴ ولایت کشور به‌ تعداد ۱۳۳۵۵۲۳ نفر در ۱۸۴ ولسوالی، ۲۸۸۱۴ منزل مسکونی شدیداً و ۳۷۸۱ منزل مسکونی نسبتاً در معرض سیلاب قرار دارد.
آقای فهیم افزود: ولایت‌های سرپل، بامیان، بدخشان، فاریاب، بغلان، نیمروز، جوزجان، نورستان، بادغیس، پکتیکا، تخار، زابل، ننگرهار، فراه، دایکندی، غزنی، غور، هلمند و هرات بیشترین آسیب پذیری را در برابر سیلاب‌ها دارند، ولایت‌های پنجشیر، بدخشان، بامیان، پروان، نورستان و بغلان بیشترین آسیب پذیری را در برابر لغزش زمین دارا هستند و ولایت‌های پروان، بغلان، پنجشیر، بدخشان و بامیان بیشترین آسیب پذیری را در مقابل برف‌کوچ دارند.
وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث کشور بیان کرد که با در نظر داشت تهدید حوادث احتمالی در ولایت‌ها اقدامات مشخص وقایوی با کمیته ولایتی شریک می‌گردد و همچنان مرکز سوق و اداره در تلاش است تا منابع وزارت خانه‌های ذیربط را برای پاسخگوی به ‌موقع آسیب دیده‌ها بسیج نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا