آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

برگزاری کنفرانس جنوا برای افغانستان-۲۰۲۰

کنفرانس جنوا برای افغانستان به میزبانی حکومت افغانستان، حکومت فنلند و یوناما قرار است با حضور نمایندگان ۷۰ کشور جهان و سازمان‌های بین‌المللی تا ساعاتی دیگر در سویس برگزار گردد.
به گزارش خبرگزاری دید، کنفرانس جنوا قرار است امروز دوشنبه(۳ قوس) به میزبانی دولت افغانستان، حکومت فنلند و هیئت معاونت سازمان ملل متحد برای افغانستان (یوناما) و با حضور نمایندگان بیش از ۷۰ کشور جهان و سازمان‌های بین‌المللی در سویس گشایش یابد.

این کنفرانس که به تاریخ ۲۳-۲۴ نوامبر برگزار می‌شود، ششمین گردهمایی بیش از ۷۰ کشور جهان و سازمان‌های بین‌المللی برای هماهنگی پشتیبانی توسعه بین‌المللی از افغانستان است.
در این کنفرانس، نمایندگان کشورها و سازمان های بین‌المللی تعهد شان را در راستای مساعدت‌های مالی و حمایت سیاسی از افغانستان برای چهار سال آینده، اعلام خواهند کرد.
رییس جمهور اشرف غنی قرار است در این کنفرانس به صورت مجازی سخنرانی کرده و خواست‌های مردم افغانستان را انعکاس دهد.
محمدحنیف اتمر وزیر امور خارجه کشور در رأس هیئتی به روز شنبه عازم سویس شد و پس از اشتراک در این کنفرانس قرار است برای شرکت در کنفرانس وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی به کشور نایجر سفر کند.
در این سفر، وزیر امور خارجه را آقای عبدالهادی ارغندیوال وزیر مالیه، عطاالله نصیب رییس واحد تسهیل سرمایه گذاری، عبدالحبیب زدران معین مالی وزارت مالیه و جمعی از رؤسا و مشاورین وزارت های امور خارجه و مالیه جمهوری اسلامی افغانستان، همراهی می‌کنند.
گفتنی است که این کنفرانس برای کسب تعهد حمایت و کمک جامعه جهانی در چهارسال آینده برای افغانستان حیاتی خوانده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا