آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

بریتانیا در تلاش راهکار جدید برای حفظ برجام

بریتانیا تلاش دارد تا با راهکارهای جدید، برجام را میان ایران و ۵ کشور باقی مانده حفظ کرده و تلاش‌ها را در خلیج فارس کاهش دهد.

بریتانیا تلاش دارد تا با راهکارهای جدید، برجام را میان ایران و ۵ کشور باقی مانده حفظ کرده و تلاش‌ها را در خلیج فارس کاهش دهد.
به نقل از بی بی سی، آقای جرمی هانت قرار است با وزرای خارجه اتحادیه اروپا را در بروکسل ملاقات کند و نگرانی‌ها در خصوص نقض برجام توسط ایران را با همتایانش بررسی کنند.
براساس برجام، ایران در ازای قبول محدودیت‌ در برنامه‌های اتومی‌اش می‌توانست با لغو تحریم‌های اقتصادی به مراودات اقتصادی دست بزند اما با خروج امریکا از این قرارداد بین‌المللی، اجرای برجام هم تا حد زیادی دچار مشکل شد.
در ملاقات‌های امروز(دوشنبه ۲۴ سرطان) امضا کنندگان اروپایی برجام قرار است از ایران بخواهند که به تعهدات خود در برجام پایبند بماند.
روز گذشته و در چهارمین سالگرد امضای برجام، سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک هشدار دادند: «خطر چنان است که تمام طرف‌های ذینفع لازم است لحظه‌ای تامل کنند و پیامدهای احتمالی اقداماتشان را در نظر بگیرند».
در این بیانیه آمده که:«ما بر این باوریم که زمان اقدام مسئولانه، یافتن راه‌هایی برای کاهش تنش و از سرگیری گفت‌وگوها فرا رسیده است».
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به امریکا سفر کرده، در واکنش، ابراز علاقه اروپا برای حفظ برجام را کافی ندانسته است.
به گزارش (ایرنا) آقای ظریف که به نیویارک سفر کرده گفته:« اروپایی‌ها ادعا می‌کنند که تمایل دارند برجام را حفظ کنند اما هنوز شاهد این نبوده‌ایم که برای حفظ برجام به سرمایه گذاری حاضر باشند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا