آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

بریتانیا: ناتو در هر صورت از دولت افغانستان پشتیبانی می‌کند

الیسون بلیک سفیر بریتانیا در افغانستان در دیدار با محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری گفته است که سازمان ناتو در هر صورت از دولت افغانستان در مبارزه با تروریزم حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دید، دفتر معاونیت دوم ریاست جمهوری امروز یکشنبه(۶ دلو) در بیانیه‌ای گفت که الیسون بلیک سفیر بریتانیا در افغانستان پیش از ظهر امروز با سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در رابطه به روند صلح، افزایش خشونت‌ها و موضوعات مورد علاقه بحث و تبادل نظر کرد.
سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در این دیدار گفت که از نگاه مردم افغانستان حفظ ارزش‌های مندرج قانون اساسی از اولویت‌های پروسه صلح است و این پروسه نباید به بی‌ثباتی افغانستان منجر شود.
وی با اشاره به نقش اثرگذار جامعه جهانی، کشور های منطقه و آدرس‌های داخلی دخیل در قضیه صلح گفت که توحید دیدگاه‌ها و موقف همه جوانب در رابطه به روند صلح به زمان بیشتری نیاز دارد.
معاون رییس جمهور با اشاره به این که تا کنون میکانیزم روشنی برای پیشرفت مذاکرات صلح تعریف نشده است گفت: «از دید مردم افغانستان حفظ ارزش‌های پیش‌بینی شده در قانون اساسی باید یکی از اولویت‌های اصلی در پروسه صلح باشد».
الیسون بلیک سفیر بریتانیا در افغانستان نیز تأکید کرد که تأمین صلح در افغانستان با دامن زدن به خشونت ممکن نیست.
وی گفت: «سازمان ناتو در هر صورت به حمایت از دولت و نیروهای دولتی افغانستان برای مبارزه با تروریزم ادامه می‌دهد».
بلیک افزود که دولت بریتانیا از روند صلحی که به مالکیت مردم افغانستان باشد و نیز توسط مردم این کشور مدیریت شود حمایت می‌کند.
وی خشونت‌ و انجام فعالیت‌های تروریستی را صدمه بزرگ بر روند صلح خوانده، گفت: «دولت بریتانیا به حمایت دولت افغانستان در مبارزه با تروریزم متعهد است و آماده است در کاهش خشونت علیه خبرنگاران به حکومت افغانستان کمک کند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا