آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهگزارش

بزرگترین مرکز بسته‌بندی زعفران در هرات ايجاد شد

این مرکز نخستین و بزرگترین مرکز پروسس زعفران در هرات است که در آن به تعداد ۸۰۰ خانم، مشغول بسته بندی زعفران می‌باشند.


نخستین و بزرگترین مرکز پروسس زعفران به نام «الکوزی زعفران» روز گذشته رسماً با حضور انجینر عبدالصبور رحمانی رییس زراعت ولایت هرات افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری دید، این مرکز نخستین و بزرگترین مرکز پروسس زعفران در هرات است که در آن به تعداد ۸۰۰ خانم، مشغول بسته بندی زعفران می‌باشند.


عبدالصبور رحمانی رییس زراعت هرات در افتتاحیه این مرکز گفت: ریاست زراعت هرات خرسند است تا با حمایت و تشویق بازرگانان باعث گردیده تا این مرکز توسط یکی از شرکت‌های خصوصی در هرات تأسیس گردد.
آقای رحمانی افزود، ریاست زراعت از طریق برنامه‌های همکار در قسمت پروسس، دستگاه و ماشین آلات خشک کن زعفران به صورت استندرد، کیفیت در بسته بندی و وسایل پاک‌کاری زعفران این شرکت را حمایت خواهد کرد.


همچنان رییس زراعت هرات، ایجاد این مرکز را زمینه اشتغال‌زایی برای خانم‌ها دانسته می‌گوید: ایجاد مراکز پروسس زعفران و تولید با کیفیت این محصول باعث می‌شود تا زعفران هرات مورد استقبال مارکیت‌های داخلی و خارجی قرار گیرد.


در همین حال، قاسم الکوزی رییس شرکت الکوزی زعفران می‌گوید که هدف از ايجاد اين مرکز ایجاد زمینه اشتغال‌زایی برای زنان و همچنان رشد و افزایش سطح صادرات زعفران می‌باشد.
گفتنی است که در این شرکت حدود ۸۰۰ زن مشغول کارند که روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلو زعفران پروسس می‌گردد.


با افزایش ساحات تحت کشت و روی آوردن دهاقین به کشت این گیاه، مسئولان ریاست زراعت امسال از افزایش زعفران در این ولایت خبر داده و سطح حاصلات امسال را بالغ بر ۱۲ تُن پیش بینی کرده‌اند.
این در حالیست که چندی قبل نیز واردات زعفران از کشورهای همسایه از سوی وزارت زراعت کشور منع گردید که این امر باعث تشویق بیشتر دهاقین و تجار زعفران کار شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا