آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاستهند

بلینکن با مقامات هند در مورد افغانستان رایزنی کرد

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا در سفرش به دهلی‌نو با وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی هند در رابطه به افغانستان و موضوعات مورد علاقه تبادل نظر کرد.


به نقل از هندوستان تایمز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا امروز چهارشنبه(۶ اسد) در دیدار با اس‌. جی‌شنکر وزیر خارجه و اجیت دوول مشاور امنیت ملی هند در مورد اوضاع افغانستان، هند و اقیانوس آرام و وضعیت امنیتی جهان و منطقه گفت‌وگو کرده است.
دفتر مشاوریت امنیت ملی هند در بیانیه‌ای در مورد دیدار یک ساعته وزیر خارجه امریکا و اجیت دوول گفته است: نشست با گرمی و همگرایی همراه بود و وزیر خارجه بلینکن دیدگاه خود را در مورد افغانستان و تخاصم چین در دریای جنوب چین و هند – پاسفیک شریک کرد. مشاور امنیت ملی، از طرف خود، دیدگاه امنیتی هند را در منطقه افغانستان-پاکستان، حملات تهاجمی طالبان در افغانستان و وضعیت در لداخ شرقی شریک ساخت.
دو طرف همچنین در رابطه به سناریوی امنیتی در منطقه و راه‌های آوردن ثبات به افغانستان تبادل نظر کردند.
اهمیت موضوعات استراتژیک در عرصه امنیتی، دفاعی، اقتصادی و تکنالوجی از جمله مسایل دیگر دیدار دو طرف بوده است.
مشاور امنیت ملی هند و وزیر خارجه امریکا همچنین در مورد اجلاس آینده گروه موسوم به کواد در ایالات متحده گفت‌وگو کردند.
از سویی هم، اس. جی‌شنکر وزیر خارجه هند در توییتی گفت که امروز دیدار «پربار» با همتای امریکایی‌اش پیرامون موضوعات مختلف داشته است.


وی در مورد این دیدار گفت: همگرایی قوی دیدگاه‌ها در مورد بسیاری از نگرانی‌های منطقه‌ای وجود داشت. توافق کردیم در زمینه مسایل چندجانبه و جهانی از نزدیک کار کنیم.
گفتنی است که آنتونی بلینکن قرار است تا ساعات دیگر با نارندرا مودی نخست‌ هند نیز ملاقات کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا