آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

بلینکن در مکالمه با عبدالله بر تسریع مذاکرات صلح تاکید کرد

خبرگزاری دید: شورای عالی مصالحه ملی از تماس تیلفونی داکتر عبدالله با وزیر خارجه امریکا خبر داده است. گفته شده که در این تماس در باره راه‌های تسریع مذاکرات برای دستیابی به یک توافق سیاسی پایدار بحث شده است.


شورای عالی مصالحه ملی با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این تماس تیلفونی روز گذشته (پنج‌شبنه ۱۴اسد) انجام شده است.
به نقل از خبرنامه، آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه‌ امریکا تعهد کشورش را از دست‌یافتن به توافق سیاسی پایدار برای خاتمه‌ جنگ در افغانستان ابراز داشت.
خبرنامه افزوده است: دو طرف در این صحبت در باره‌ راه‌های تسریع مذاکرات برای دست‌یابی به یک توافق همه‌شمول که به حقوق افغان‌ها به شمول زنان و اقلیت‌ها احترام بگذارد، برای مردم افغانستان حق بدهد تا در تعیین رهبران خود نقش داشته باشند و به گروه‌های هراس‌افکن اجازه فعالیت و تهدید علیه کشورهای بیرونی از خاک افغانستان را ندهد بحث و تبادل نظر کردند.
همچنین در خبرنامه آمده است که «دو طرف با اشاره به محکومیت‌های بین‌المللی حملات طالبان، حملات جاری این گروه‌ را در افغانستان نکوهش کردند و از تلفات ملکی و بی‌جایی مردم در داخل و مهاجرت به بیرون ابراز تأسف و نگرانی نمودند».
رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی در این صحبت با تشکر و قدردانی از کمک‌های ایالات متحده‌ امریکا و حمایت از تلاش‌های صلح، از تعهد جمهوری اسلامی افغانستان برای ادامه‌ مذاکرات اطمینان اداد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا