آخرین اخباراجتماعافغانستان

بهبود روند رسیدگی به مشکلات مهاجران افغانستان در یونان

دولت یونان تعهد سپرده است که به وضعیت مهاجران افغانستانی در این کشور به گونه بهتر رسیدگی می‌شود.

دولت یونان تعهد سپرده است که به وضعیت مهاجران افغانستانی در این کشور به گونه بهتر رسیدگی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دید، سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجران که هفته گذشته به هدف رفع نگرانی‌ها از وضعیت مهاجران افغانستان در یونان به این کشور سفر کرده بود، با مسئولان نهادهای بین‌المللی حامی مهاجران، وزیر نظم عامه، وزیر امور خارجه و وزیر مهاجرت یونان دیدار و گفت‌وگو کرده است.
وی که روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری از نتایج سفرهای اخیر خود به کشورهای ترکیه و یونان سخن می‌زد، گفت: مقام‌های یونان وجود چالش‌ها را در گذشته در مدیریت مهاجران ناشی از مشکلات اقتصادی در آن کشور دانستند، اما تأکید کردند که اکنون وضعیت بهبود یافته و به مشکلات مهاجران به ویژه افغانستانی‌ها رسیدگی بهتر صورت می‌گیرد.
او همچنان گفت که در حال حاضر ۷۱ درصد از مهاجران افغانستان در یونان پذیرفته شده‌اند و سهولت‌هایی بیشتر به خصوص در زمینه انتقال مهاجران از جزایر این کشور صورت گرفته است.
افغانستان و یونان همچنان بر ایجاد یک کمیته به هدف مدیریت مشترک امور مهاجران توافق کرده‌اند.
وزیر امور مهاجران وعودت کنندگان، پیش از سفر به یونان، سفری به ترکیه به هدف اشتراک در ششمین کنفرانس روند بوداپست داشته است.
در آن کنفرانس روی منع و مبارزه با مهاجرت نامنظم، ایجاد سهولت در بازگشت و قبول مجدد مهاجران، مبارزه با باندهای قاچاق انسان، تنظیم شرایط مربوط به مهاجرت قانونی، حمایت از روند ادغام مهاجران و مبارزه با نژاد پرستی، تبعیض و خارجی ستیزی، تقویت تاثیرات مثبت مهاجران در توسعه کشورهای مبدا و مقصد، مبارزه و منع قاچاق انسان، بررسی علل تجارت انسان و حفاظت و حمایت از افرادی که طعمه قاچاقچیان انسان شده‌اند، توافق صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا