آخرین اخبارافغانستانسیاست

کرزی به عمران خان:

به نمایندگی از افغانستان صحبت نکنید/ افغانستان با تهدید داعش از پاکستان روبرو است

خبرگزاری دید: حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر پاکستان در سازمان همکاری اسلامی می‌گوید که افغانستان همواره با تهدید داعش از پاکستان مواجه بوده است.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور به تازگی در بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک خود در واکنش به اظهارات عمران خان نخست‌وزیر پاکستان گفت که اسلام‌آباد در امور داخلی افغانستان مداخله نکند.
عمران خان روز گذشته در نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد گفت که اوضاع اقتصادی افغانستان پیش از سقوط جمهوریت نیز وخیم بود.
نخست‌وزیر پاکستان گفت: حتی پیش از ۱۵ اگست، نیم نفوس افغانستان زیر خط فقر قرار داشتند. به علت سال‌ها فساد، ۷۵ درصد بودجه افغانستان متکی به کمک‌های خارجی بود. یک کشور در چنین حالتی، پس از ۱۵ اگست، با قطع شدن کمک‌های خارجی، مسدود شدن پول، از کار افتادن سیستم بانکی، هر کشوری سقوط می‌کند.
در همین حال، حامد کرزی می‌‌گوید که این اظهارات مداخله در امور افغانستان و توهین به مردم افغانستان است.
به گفته وی، پاکستان نباید در امور داخلی افغانستان مداخله کند.
در بیانیه‌‌ای که از سوی دفتر آقای کرزی نشر شده، آمده است: حکومت پاکستان نباید در امور داخلی افغانستان مداخله کند و در نشست‌های بین‌المللی باید از صحبت به نمایندگی از افغانستان خودداری کند.
عمران خان همچنان گفته است که داعش یک تهدید جدی برای منطقه و جهان است و افزوده که این گروه چندین حمله را از خاک افغانستان بر پاکستان انجام داده است.
وی گفت: چندین حمله از مرز افغانستان، از سوی داعش بر پاکستان انجام شده است.
کرزی در واکنش به این سخنان خان تأکید کرده که خطر داعش همواره از خاک پاکستان افغانستان را تهدید می‌کند، نه از افغانستان پاکستان را.
کرزی: این اظهارات واقعیت ندارند و تبلیغ آشکار در برابر افغانستان است. در واقعیت، از همان ابتدا تهدید داعش از پاکستان متوجه افغانستان بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا