آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

وزارت مالیه:

بودجه انتخابات آماده است

وزارت مالیه در اعلامیه‌ای خبر داده که بودجه انتخابات ریاست جمهوری سال روان خورشیدی آماده است و کمیسیون‌های انتخاباتی می‌توانند اقدام به دریافت آن کنند.

وزارت مالیه در اعلامیه‌ای خبر داده که بودجه انتخابات ریاست جمهوری سال روان خورشیدی آماده است و کمیسیون‌های انتخاباتی می‌توانند اقدام به دریافت آن کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه وزارت مالیه گفته شده:« مطابق درخواست کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی، که مبلغ ۶.۹۶۴،۵۱۶،۱۸۳ (شش میلیاد و نه صد و ۶۴میلیون افغانی) میلیارد افغانی را تقاضا نموده بودند، وزارت مالیه جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸ اجرای مبلغ ۵.۹۴۵،۰۵۲،۰۲۵ میلیارد افغانی را به کمیسیون مستقل انتخابات که شامل ثبت نام تقویتی رأی دهندگان، بودجه عملیاتی انتخابات ریاست جمهوری در دور اول و دور دوم احتمالی انتخابات ریاست جمهوری می‌گردد، موافقت نموده است.»
همچنان در این اعلامیه تاکید شده که: باقی مانده مبلغ ۱۳۸،۴۰۴،۲۳۸ میلیون آن را به منظور تلاشی کنندگان اناث و مبلغ ۸۸۸٫۰۵۹،۹۲۰ میلیون افغانی آن را به کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی موافقه نموده است.
وزارت مالیه خاطر نشان کرده که کمیسیون‌های انتخاباتی می‌توانند اقدام برای مطالبه آن نمایند، وزارت مالیه در قسمت پرداخت آن اقدام خواهد کرد.
وزارت همچنان افزود: بر علاوه٬ مبلغ ۵۹ میلیون دالر امریکایی را نیز همکاران بین‌المللی از طریق برنامه انکشاف بین‌المللی سازمان ملل متحد کمک می‌شود که عنقریب پروسه آن تکمیل خواهد گردید. بناءً برگزاری انتخابات با هیچگونه مشکل بودجوی روبرو نیست.
همچنان امروز وزارت مالیه موافقه رسمی کتبی خویش را جهت خریداری ۱۷۸۶۵ پایه دستگاه بایومتریک به کمیسیون مستقل انتخابات ارسال نمود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا