آخرین اخبارجهانسیاست

بودجه نظامی ۷۳۸ میلیارد دالری امریکا تصویب شد

کمیته‌های خدمات مسلح کنگره امریکا بر سر لایحه ۷۳۸ میلیارد دالری سیاست دفاعی این کشور به توافق رسیدند.

کمیته‌های خدمات مسلح کنگره امریکا بر سر لایحه ۷۳۸ میلیارد دالری سیاست دفاعی این کشور به توافق رسیدند.
به گزارش رویترز، روز دوشنبه نمایندگان این دو کمیته کنگره امریکا بر سر لایحه دفاعی ۷۳۸ میلیارد دالری با هدف تدوین سیاست‌های کلان وزارت دفاع ایالات متحده به توافق رسیده‌اند که شامل تدابیر جدیدی برای رقابت با روسیه و چین و ایجاد نیروی فضایی دلخواه دونالد ترامپ است.
لایحه دفاعی امریکا همچنین خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه ترکیه به خاطر خرید سیستم دفاع موشکی از روسیه شده ‌است. این طرح خواستار واکنش سخت و شدید به تلاش‌های کوریای شمالی برای تولید تسلیحات هسته‌ای هم است.
کمیته‌های خدمات مسلح مجلس نمایندگان و سنای امریکا بر سر قانون دفاع ملی پس از ماه‌ها مذاکره به توافق رسیده‌اند. پیش‌بینی می‌شود این لایحه در کنگره امریکا نیز پیش از آغاز تعطیلات سال جدید میلادی، تصویب شود.
این طرح شامل ۶۵۸٫۴ میلیارد دالر برای برنامه‌های امنیت ملی وزارت دفاع و وزارت انرژی امریکا است. ۷۱٫۵ میلیارد دالر نیز برای تامین هزینه‌ جنگ‌های خارجی و ۵٫۳ میلیارد دالر بودجه برای بازسازی خسارات و خرابی‌های ناشی از بلایای طبیعی در نظر گرفته‌ شده ‌است.
اوایل امسال نگرانی‌هایی وجود داشت که شاید لایحه سیاست دفاعی امریکا به خاطر اختلافات عمیق بین مجلس نمایندگان و سنا بر سر سیاست‌های ترامپ تصویب نشود، در این صورت برای نخستین‌بار در ۵۸ سال اخیر بود که چنین اتفاقی می‌افتاد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا