آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

بُن‌بست در روند صلح؛ خلیلزاد: با ناامیدی به منطقه برگشتم

وزارت خارجه امریکا از سفر زلمی خلیلزاد نماینده ویژه این کشور در امور صلح افغانستان به ناروی و قطر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه امریکا در بیانیه‌ای گفته است که زلمی خلیلزاد نماینده خاص این کشور در امور صلح افغانستان سفرش را به ناروی و قطر از تاریخ ۲۶ اکتوبر آغاز کرده است.
در بیانیه آمده است: «در ناروی، وی در مورد هماهنگی بین‌المللی و حمایت از روند صلح افغانسان گفت‌وگو می‌کند. در دوحه، سفیر خلیلزاد با تیم‌های مذاکراتی برای ادامه گفت‌وگوها جهت کاهش خشونت ملاقات خواهد کرد و بر جوانب فشار می‌آورد تا فوراً از افزایش خشونت‌ها که افغان‌ها در سراسر این کشور مجبور به تحمل آن هستند، جلوگیری کنند».

وزارت خارجه امریکا تأکید می‌کند که طرف‌ها باید روی کاهش خشونت‌ها که منجر به آتش‌بس دایمی و جامع گردد، به توافق برسند.
در همین حال، آقای خلیلزاد در چند رشته توییت می‌گوید که با این ناامیدی به منطقه برگشته که با وجود تعهدات مبنی بر کاهش خشونت، این کار نشده است.
وی خاطرنشان کرد: «دریچهٔ دستیابی به یک تفاهم سیاسی برای ابد باز نخواهد ماند».
خلیلزاد می‌افزاید که سخت‌گیری و رد نمودن ترک دشمنی، تعامل با دیگر شهروندان، و توافق بر یک فرمول همکاری/رقابت سیاسی مبانی جنگ جاری است.
وی بیان داشت: «شمار زیادی از افغان‌ها می‌میرند، و تخریبکاران منطقه برای امیال نامشروع شان از افغان‌ها همانند باروت مرمی استفاده می‌کنند. خونریزی باید توقف یابد. افغان‌ها باید به جای ویرانی به سوی انکشاف، ثبات به جای هرج و مرج، بخشایش به عوض انتقام‌جوی، و مصلحت به عوض انعطاف‌ناپذیری گام بردارند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا