آخرین اخبارمطالب معلوماتیمقالات علمی-تحقیقی

«بیت‌کوین» مهم‌ترین تهدید سایبری جهان در سال ۲۰۱۸

با وجودی که در سال ۲۰۱۷ باج افزا‌رها تهدید اصلی برای کاربران فضای سایبر محسوب می‌شدند، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که «پول‌های رمزگذاری شده» مهم‌ترین تهدید سایبری در سال ۲۰۱۸ خواهد‌ بود.
مرکز مدیریت کمک و هماهنگی عملیات رخدادهای کامپیوتری نسبت به پیش‌بینی جهانی از تهدیدات سایبری برای پول‌های رمزگذاری شده در سال ۲۰۱۸ هشدار داد.
مرکز ماهر اعلام کرد: امروزه، پول رمزگذاری‌شده تنها مختص افراد متخصص در حوزه کامپیوتر و فناوری‌اطلاعات نیست. پول رمزگذاری‌شده بیشتر از آن‌چه که مردم متوجه شده‌اند، بر زندگی روزمره آن‌ها تاثیر گذاشته‌است و در عین حال، به سرعت به یک هدف جذاب برای مجرمان سایبری تبدیل شده‎است.
چشم‌انداز پول‌های رمزگذاری‌شده در سال ۲۰۱۷
در سال ۲۰۱۷، باج افزارها تهدید اصلی جهانی برای کاربران بودند و قربانیان به‌منظور بازیابی فایل‌ها و دیتا‌های رمزگذاری‌شده خود توسط مهاجمان، مجبور بودند که باج تقاضا شده را با استفاده از پول رمزگذاری‌شده پرداخت کنند.
در هشت ماه نخست سال ۲۰۱۷، محصولات آزمایشگاه «کاسپرسکی» ۶۵.۱ میلیون کاربر را از استخراج کننده‌های مخرب پول رمزگذاری شده محافظت کرده و انتظار می‌رود که این رقم تا پایان این سال به بیش از دو‌میلیون نفر رسیده‌ باشد. علاوه بر این، پس از گذشت چند سال، در سال ۲۰۱۷ بازگشت سارقان «بیت‌کوین» نیز دیده شد.
پیش‌بینی تهدیدات سایبری برای سال ۲۰۱۸
با افزایش مداوم تعداد، پذیرش و ارزش بازاری پول رمزگذاری‌شده، نه تنها این پول‌ها به عنوان یک هدف جذاب برای مجرمان سایبری باقی خواهند ماند، بلکه منجر به استفاده از تکنیک‎ها و ابزارهای پیشرفته‌تری برای ایجاد پول‌های رمزگذاری‌شده بیشتر خواهند شد.
مجرمان سایبری به سرعت توجه خود را به سمت سودآورترین طرح‌های پول‌سازی معطوف خواهند کرد. بنابراین، احتمالاً سال ۲۰۱۸ سال استخراج کنندگان مخرب در ویب خواهد بود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا