آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

بیش‌ترین سود کشت کوکنار افغانستان به جیب امریکا می‎رود


یک رسانه روسی فاش کرده است که نظامیان امریکایی حاضر در افغانستان سالانه میلیاردها دالر سود حاصل از قاچاق مواد مخدری را که از افغانستان به جهان صادر می‌شود، به جیب می‌زنند و قاچاق موادمخدر به منبع درآمد کلانی برای نظامیان آن کشور تبدیل شده است.
شبکه تلویزیون «رن تی وی» همچنان مدعی شده که طالبان کشت کوکنار را در افغانستان در سال ۲۰۰۱ متوقف کرده بودند و در برابر آن مبارزه می‌کردند، ولی پس از حضور امریکایی‎ها تولید مواد مخدر تا ۵۰ برابر افزایش یافت.
گفته می‌شود که اکنون افغانستان به تنهایی ۹۳ درصد مواد مخدر جهان را تامین می‌کند و در سراسر این کشور کوکنار به گونه گسترده کِشت، پروسس و قاچاق می‌شود.
پهلوی دیگر افشاگری این رسانه روسی در مورد کشت مواد مخدر در افغانستان به حریم مسئولان بلندپایه حکومت افغانستان تماس گرفته است.
این رسانه روسی مدعی است که « احمد ولی کرزی » برادر حامد کرزی، رییس‌‌جمهور پیشین کشور در قاچاق مواد مخدر از افغانستان دست داشت.
این رسانه مدعی شده که احمد ولی در زندان فدرال امریکا زندانی بود، ولی پس از به قدرت رسیدن کرزی آزاد شده و در افغانستان قدرت زیادی یافت.
از سویی هم وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‎ای خودداری امریکا و ناتو را در مبارزه با مواد مخدر در افغانستان «حیرت‎آور و مشکوک» خوانده است.
بر بنیاد بیانیه‌ای وزارت خارجه روسیه، نیروهای امریکایی در افغانستان در قبال کشت و قاچاق مواد مخدر در این کشور سیاست توام با سکوت را در پیش گرفته‌اند، چون سالانه ده‌ها میلیارد دالر سود حاصل از آن به امریکا سرازیر می‌شود.
ایالات متحده در سال ۲۰۰۱ برای مبارزه با تروریزم به افغانستان لشکرکشی کرد، اما از آن زمان تا حال، ناامنی، و کشت مواد مخدر در این کشور افزایش بی‌پیشینه‎ای را شاهد بوده‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا