آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

بیش از ۱۶۰ رشته تحصیلی شامل پلان بازنگری وزارت تحصیلات عالی شده است

وزارت تحصیلات عالی با توجه به پلان استراتژیک ملی تحصیلات عالی، طی سال مالی ۱۳۹۷ فعالیت‌هایی را برای انکشاف و تقویت نظام تحصیلات عالی انجام داده است.


وزارت تحصیلات عالی با توجه به پلان استراتژیک ملی تحصیلات عالی، طی سال مالی ۱۳۹۷ فعالیت‌هایی را برای انکشاف و تقویت نظام تحصیلات عالی انجام داده است.
به گزارش خبرگزاری دید، فیصل امین سخنگوی وزارت تحصیلات عالی که امروز (چهارشنبه، ۱۴قوس) در نشست خبری صحبت می‌کرد؛ گفت:« وزارت تحصیلات عالی در بخش بازنگری و انکشاف نصاب تحصیلی، ۱۶۵ رشته تحصیلی را شامل پلان بازنگری ساخته که از آن جمله دو کلستر (حقوق و زراعت) مورد بازنگری قرار گرفته و تا پایان سال روان ۶۵ کلستر دیگر نیز بازنگری می‌شود.»
آقای فیصل افزود که هدف بازنگری نصاب‌ها، بلندبردن کیفیت درس و معیاری ساختن نصاب‌های درسی در نهاد‌های تحصیلات عالی، مطابق مطالبات و نیازهای جامعه و بازار می‌باشد و کمک می‌کند تا فارغان مطابق نیاز بازار کار مناست به‌ دست بیاورند.
وی همچنان گفت که وزارت تحصیلات عالی در راستای توزیع عادلانه بورسیه‌ها و تحکیم هر چه بیشتر شفافیت در این زمینه تلاش می‌کند.
از آغاز سال مالی ۱۳۹۷ تاکنون، بیش از ۷۰ درصد بودجه انکشافی وزارت تحصیلات عالی به صورت شفاف به مصرف رسیده و تا پایان سال مالی، میزان مصرف این بودجه به بیش از ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت.
وزارت تحصیلات عالی در سال مالی ۱۳۹۷ هفده نهاد تحصیلی دولتی و خصوصی را شامل مراحل مختلف اعتباردهی کرده، ۱۲ نهاد تحصیلی از ابعاد مختلف مورد بررسی همه جانبه قرار گرفته و روند ارزیابی ۴۵ موسسه تحصیلات عالی خصوصی طبی در مرکز و ولایات تکمیل شده است.
۱۵۹۰ دانشجو جهت فرا گیری آموزش مسلکی به خارج کشور اعزام شده‌، ۱۷۰ استاد در برنامه‌های ماستری داخل کشور، ۴۸۴ استاد و کارمند در برنامه‌های ماستری خارج کشور و ۳۸ تن دیگر در برنامه‌های دکتورا به خارج از کشور فرستاده شده است.
وزارت تحصیلات عالی ۲۲ برنامه شبانه را در چوکات موسسات تحصیلات عالی تایید کرده و هفت برنامه ماستری را در دانشگاه هرات، قندهار و کابل ایجاد نموده است.
گفتنی است که با ایجاد کمیته خاص، پلان عمل این وزارت برای مبارزه با فساد اداری ترتیب و تطبیق شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا