آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

تاکید بر آتش‌بس پیش از مذاکرات صلح در دیدار رییس جمهور غنی با خلیلزاد

رییس جمهور اشرف غنی با زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان عصر امروز چهارشنبه(۳۱ثور) دیدار کرده و بر آتش‌بس پیش از مذاکرات صلح میان‌افغانی تاکید کرد.


به نقل از ارگ، محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با داکتر زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا در خصوص صلح افغانستان، دیدار کرد.
در این دیدار که در آن معاونین ریاست جمهوری و مشاور امنیت ملی نیز حضور داشتند، هر دو جانب روی اقدامات بعدی در پروسۀ صلح صحبت کردند و بر تامین آتش‌بس یا کاهش خشونت قبل از آغاز مذاکرات مستقیم، تاکید ورزیدند.
زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا در خصوص صلح افغانستان ابراز آمادگی کرد که با طالبان موضوع متذکره را مطرح خواهد نمود.
همچنان در خصوص رهایی زندانیان طالب نیز صحبت شد و خاطرنشان گردید که حکومت افغانستان و طالبان در این زمینه، روی میکانیزم‌های واضح و کلمه معقول که از سوی تیم‌های تخنیکی دو طرف انجام شود و مورد قبول هر دو جانب باشد، به موافقت برسند.
این دیدار حالی انجام می‌شود که زلمی خلیلزاد و ایالات متحده به حمایت از طالبان متهم شده و همچنان حکومت افغانستان گروه طالبان را مسئول حملات خونین بر شفاخانه ولادی-نسایی در کابل و نماز جنازه در ننگرهار می‌داند؛ چیزی که امریکا با آن موافق نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا