آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

تاکید فرستاده ویژه ملل متحد بر تسریع روند صلح

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور افغانستان و منطقه در سفری به کابل و در دیدار با وزیر امور خارجه کشور روی تسریع روند صلح پافشاری کرده است.


به گزارش خبرگزاری دید، ژان آرنو نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد روز گذشته به کابل آمده است و در دیدار با حنیف اتمر وزیر امور خارجه کشور در رابطه به روند صلح و تقویت اجماع منطقه‌‌ای گفت‌وگو کرد.
در این دیدار، وزیر امور خارجه پیرامون برنامه‌های حکومت افغانستان در بخش‌های سیاسی، امنیتی و مذاکرات صلح صحبت کرده، بر ضرورت تأمین آتش‌بس فوری و سرتاسری و اهمیت تقویت اجماع منطقه‌‌ای در حمایت از روند صلح کشور بحث و تبادل نظر کرد.
ژان آرنو با ابراز خوشنودی از آغاز ماموریتش در افغانستان و منطقه، راجع به نقش سازمان ملل متحد در روند صلح کشور صحبت کرده و با اشاره به تشدید حملات و بلند رفتن سطح خشونت‌ها، ادامه این وضعیت را برای سازمان ملل متحد و حامیان صلح در افغانستان غیر قابل قبول خواند.
وی با تأکید بر اهمیت تسریع روند صلح، بر تأمین آتش‌بس فوری و فراگیر تأکید کرده، ادامه خشونت‌ها و عدم آغاز مذاکرات معنا‌دار صلح میان دولت افغانستان و طالبان و عدم توافق این گروه برای تأمین آتش‌بس فوری و فراگیر را برای موفقیت روند صلح خطرناک دانست.
نماینده ویژه سازمان ملل متحد عدم پابندی طالبان به تعهدات شان برای قطع روابط با گروه‌های تروریستی را نگران‌کننده خوانده و این امر را برای رسیدن به صلح پایدار مخرب توصیف کرده است.
دو جانب با اشاره به نقش کشورهای منطقه و جهان، حمایت از روند صلح، تقویت اجماع منطقه‌ای و توحید دیدگاه‌های سازمان‌های منطقه‌ای را برای صلح و ثبات افغانستان مهم دانستند.
گفتنی است که نماینده ویژه سازمان ملل متحد پیش از این در سفری به تهران با مقامات ایرانی در مورد روند صلح افغانستان رایزنی کرده بود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا