آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

سرور دانش:

تا زمانی که آتش‌بس نشود مذاکرات صلح پیش‌رفتی نخواهد داشت

معاون دوم ریاست‌ جمهوری می‌گوید تا زمانی که آتش‌بس در کشور برقرار نشود، نه مردم افغانستان به صلح باور می‌کنند و نه مذاکرات صلح پیش‌رفتی خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری دید، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در آغاز به کار کمیسیون مشترک حفاظت از مدافعان حقوق بشر، تاکید کرد که پیشرفت مذاکرات صلح مرتبط به آتش‌بس فراگیر در کشور است.
معاون دوم ریاست‌ جمهوری صلح را آرزوی دیرینه مردم افغانستان خوانده و گفت: امروز صلح یکی از آرزوهای دیرینه مردم افغانستان و مورد اجماع و اتفاق همه اقشار و گروه های اجتماعی است.

آقای دانش اما می‌گوید، مردم نگران تکرار دوره‌های تلخ گذشته نیز می‌باشند: از سوی دیگر مردم افغانستان در مورد حقوق اساسی خود و تکرار دوره های تلخ و تاریک گذشته، نگرانی های جدی نیز دارند.
او مورد اساسی مذاکرات صلح را «کاهش خشونت و آتش‌بس خوانده و بیان داشت: اولین نکته مهم در این رابطه مسئله کاهش خشونت و آتش‌بس است. چنان که همه می‌دانیم در طول نزدیک به سه ماه که پروسه مذاکرات آغاز شده، نه تنها آتش‌بس برقرار نشده؛ بلکه خشونت‌ها نسبت به گذشته افزایش یافته و هر روز حملات کور تروریستی جان صدها هموطن ملکی ما را می‌گیرد.

و ی در ادامه خاطرنشان کرد: همانطور که مجمع ملل متحد دیروز در آخرین قطعنامه خود و جامعه بین‌المللی و همه کشورهای دور و نزدیک تأکید کرده‌اند، ما هم بر این باوریم که تا زمانی که آتش‌بس برقرار نشده نه مردم افغانستان باور به صلح پیدا می‌کنند و نه مذاکرات صلح پیشرفتی خواهد داشت.
معاون دوم ریاست‌ جمهوری «نظام امارتی» را آغازگر یک جنگ دیگر در افغانستان خواند: نظام امارتی یا هر نوع نظامی که از آن صدای پای دیکتاتوری و استبداد و انحصار شنیده شود و جمهوریت و حقوق بشری افراد را نقض کند، نه تنها صلح را به ارمغان نمی‌آورد بلکه جنگ را با نام و عنوان دیگری در افغانستان تشدید خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا