آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

معصوم استانکزی:

تا پایان هفته جاری بحث‌های جدی با طالبان شروع می‌شود

رییس تیم مذاکره‌کننده دولت می‌گوید که این تیم تا پایان هفته جاری مذاکرات جدی با طالبان را بر سر موضوعات توافق‌شده آغاز می‌کند.

معصوم استانکزی
به گزارش خبرگزاری دید، معصوم استانکزی رییس تیم مذاکره‌کننده دولت در دومین نشست مجازی زیر نام «تقویت اجماع در حمایت از روند صلح» گفت که تا پایان هفته جاری بحث‌های جدی با طرف طالبان آغاز می‌شود.
استانکزی در این نشست ضمن ارائه اطلاعات درباره تماس‌ها بین تیم مذاکراتی دولت و طالبان درباره نهایی‌سازی کارشیوه گفت: بحث درباره تقسیم‌بندی کارشیوه صلح ادامه دارد و تا پایان هفته بحث‌های جدی میان دو طرف درباره‌ موضوعات مورد توافق آغاز می‌شود.
در این نشست عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه، سید سعادت منصور نادری وزیر دولت در امور صلح، میرویس ناب معین سیاسی وزارت امور خارجه و سفیران و نمایندگان کشورها و سازمان‌های بین‌المللی مقیم کابل حضور داشتند.
عبدالله عبدالله در این نشست گفت که بحث درباره آتش‌بس جامع و قطع خشونت‌ها در اولویت مذاکرات تیم دولت با طالبان قرار دارد و حمایت خویش را از خواست سفرای کشورهای خارجی مقیم کابل برای تسریع روند صلح اعلام کرد.
در این نشست سفیر چین، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان، سفیر غیرنظامی ناتو برای افغانستان، سفیر انگلیس، سفیر ترکیه، کاردار سفارت امریکا، معاون سفیر هند، نماینده‌ یوناما، کاردار سفارت فرانسه، معاون سفیر ناروی، سفیر قطر، معاون سفیر ایتالیا، سفیر اندونیزیا و نماینده سازمان همکاری‌های اسلامی نیز حضور داشتند.
نمایندگان و سفیران نامبرده همچنین حمایت خویش را از تلاش‌های صلح، قطع جنگ و خشونت، آتش‌بس جامع و دستیابی به یک راه‌حل سیاسی برای بحران افغانستان ابراز داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا