آخرین اخبارافغانستانسیاست

صالح:

تبلیغات علیه نظام آزادی نیست

امرالله صالح معاون اول رییس جمهور بار دیگر بر موضع قبلی‌اش مبنی بر عدم رسمیت حزب‌التحریر در افغانستان، می‌گوید که چیزی به نام آزادی برای براندازی نظام وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دید، معاون اول ریاست جمهوری امروز دوشنبه(۱۱حوت) در فیسبوکش نوشته که جریان‌ها و حلقاتی که نقش نرم افزار برای تروریستان را داشته باشند، مسلماً زیر نظر قرار دارند و خواهند داشت.
صالح گفته که آزادی بیان جز لاینفک و انکارناپذیر قانون اساسی افغانستان است. در عین حال چیزی به نام آزادی برای براندازی نظام نیست و وجود نخواهد داشت.
او تاکید کرده است که دولت، چیزی به نام «حزب التحریر» را در افغانستان به رسمیت نمی‌شناسد و جوانان کشور، نباید در دام این شبکه مجهول قرار گیرند.
معاون رییس جمهور اضافه کرده که «زمانی‌که تصدی ریاست عمومی امنیت ملی را به عهده داشتم، توانسته بودم ریشه و پنجه این شبکه را شناسایی و ساحه را برای فعالیت‌های خصمانه شان صفر بسازم. این شبکه با رهبری اجنه گونه‌اش سال‌هاست، تلاش دارند با ترسیم آرمان‌شهر خیالی و روی ابرها جوانان را بر ضد کشور و ضد ارزش‌های واقعی دینی و وطنی شستشوی مغزی بدهند».
آقای صالح روز گذشته گفته بود که فعالیت حزب تحریر در افغانستان غیرقانونی است و شماری از فعالین این حزب، تبانی نزدیکی با گروه های تروریستی دارند.
حزب التحریر از سال ۲۰۰۳ تاکنون در افغانستان فعالیت دارد. با وجود آن‌که این حزب بارها از سوی مقامات کشور تروریستی خوانده شده است، اما به نظر می‌رسد که عملاً برای جلوگیری از فعالیت‌های این حزب، کاری صورت نگرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا