آخرین اخبارافغانستانسیاست

تجلیل می‌کنیم/ نمی‌گذاریم؛ تظاهرات مخالفان و موافقان داکتر نجیب در کابل

شماری از هواداران و مخالفان داکتر نجیب الله رییس‌ جمهور پیشین کشور در نزدیکی خیمه لویه جرگه، در کارته مامورین شهر کابل دست به تظاهرات زده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دید، این تظاهرات صبح امروز (۱۰میزان) در منطقه کارته مامورین به هدف برگزار نشدن سالیاد داکتر نجیب‌الله راه‌اندازی شده‌است.
مسیرهای چارراه قنبر، باغ بالا و کارته مامورین به روی ترافیک مسدود است.
چند روز پیش مراسم گرامیداشت از سالیاد کشته شدن داکتر نجیب به دلیل مخالفت شماری از احزاب سیاسی از جمله حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار برگزار نشد.


برای همین، مسئولان برگزاری این مراسم تصمیم گرفتند که امروز این مراسم را برگزار کنند. روز گذشته، لالی حمیدزی و عبدالرحیم ایوبی در نزدیکی دروازه تالار لویه جرگه دست به تحصن زده بودند؛ اما صبح امروز شمار زیادی از مخالفان داکتر نجیب، خودشان را به محل تالار رسانده و دست به مظاهره زدند.

از سوی دیگر، هواداران داکتر نجیب تصمیم دارند که داخل تالار شده و مراسم را برگزار کنند که تا هنوز موفق به این کار نشده‌اند. تقابل این دو طرف، باعث راه‌بندی شدید در مسیرهای کارته مامورین شده است. همچنین نیروهای امنیتی از شب گذشته مسیرهای منتهی به خیمه لویه جرگه را با استفاده از وسایط نظامی مسدود کرده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا