آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

تحولات منطقه‌ای؛ سفر رییس جمهور ایران به روسیه

خبرگزاری دید: سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران به دعوت رییس جمهور پوتین عازم روسیه شد. کارشناسان گفته‌اند که این سفر در تحولات منطقه‌ای اثر گذار است.


به نقل از تسنیم، سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران پیش از عزیمت به روسیه گفته است که گفت‌وگوهای میان تهران و مسکو به دلیل این که از کشورهای پر نفوذ در منطقه هستند، می‌تواند برای امنیت، روابط اقتصادی و تجاری منطقه موثر باشد.
وی افزود: به‌دنبال برقراری و تقویت ارتباط‌ با همه همسایگان به‌ ویژه کشور روسیه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری هستیم و این سفر می‌تواند نقطه عطفی برای ارتقا و تحکیم سطح مناسبات با روسیه باشد.
رییسی با اشاره به تقویت همکاری تهران و مسکو در مجامع سیاسی و اقتصادی منطقه‌ای، ‌به عضویت ایران در اجلاس شانگهای اشاره و تأکید کرد: در اجلاس شانگهای همکاری‌های خوبی با همه کشورها به ‌ویژه با روسیه خواهیم داشت. در رابطه با مسئله اتحادیه اوراسیا هم روسیه نقش محوری دارد و همکاری دو کشور در این راستا می‌تواند به گام‌های مؤثری در جهت ارتقای مسایل تجاری و اقتصادی بینجامد.
وی با یادآوری اینکه ایران و روسیه از منافع مشترک برخوردار هستند، گفت: وجود منافع مشترک و تعاملی بین تهران و مسکو در منطقه امنیت‌ساز است و جلوی یکجانبه‌گرایی در دنیا را خواهد گرفت، همچنین تعامل و همکاری متقابل دو کشور می‌تواند در وضعیت منطقه‌ای و بین‌المللی تأثیرگذار باشد.
گفته شده که علاوه بر دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهور فدراسیون روسیه، حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما،‌ دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی روس، بخشی از برنامه‌های سفر رئیسی در این سفر ۲روزه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا