آخرین اخبارمنطقههند

تخفیف تازه هند برای شهروندان افغانستان

سفارت افغانستان در دهلی‌نو خبر داده است که هند جریمه «اضافه‌اقامت» را برای شهروندان افغانستان کاهش داده است.

سفارت افغانستان در دهلی‌نو خبر داده است که هند جریمه «اضافه‌اقامت» را برای شهروندان افغانستان کاهش داده است.
به گزارش خبرگزاری دید، این سفارت هم‌چنان گفته است که آن‌شمار از شهروندان افغانستان که به دلیل مشکلات، بیش از مدت اعتبار ویزای‌شان در هند اقامت‌ می‌‌کنند، پس از تصمیم تازه دولت هند نیاز به پرداخت مبلغ اندک بابت جریمه‌ اضافه‌اقامت دارند.
سفارت افغانستان در دهلی‌نو هم‌چنان اعلام کرده است که بعد از پی‌گیری و تلاش‌های مکرر این سفارت، دولت هند جریمه ‌اضافه‌اقامت را به میزان قابل توجه برای شهروندان افغانستان کاهش داده است.
این سفارت تصریح کرده است، کسانی که بیش‌تر از مدت اعتبار ویزای اقامت‌شان در هند می‌مانند، هنگام دریافت ویزای خروجی یا تمدید ویزا مکلف به پرداخت جریمه هستند.
طبق معلومات سفارت افغانستان در هند، کسانی که از یک تا ۱۵ روز بیش‎تر از مدت زمان اعتباره ویزای‌شان در هند اقامت می‌کنند، ۵۰۰ کلدار هندی جریمه خواهند شد.
هم‌چنان کسانی که از ۱۶ تا ۹۰ روز بیش‎تر از زمان قانونی‌شان در هند باقی می‌مانند، ۵ هزار کلدار هندی جریمه خواهند شد.
به همین ترتیب، کسانی که از ۹۱ تا دو سال در هند اضافه‌ اقامت کنند، باید به دولت این کشور۱۰ هزار کلدار هندی به عنوان جریمه پرداخت کنند.
براساس تصمیم تازه، کسانی که بیش از دوسال از اعتبار ویزای‌شان در هند اقامت می‌کنند، مکلف به پرداخت ۲۰ هزار کلدار هندی به عنوان جریمه خواهند بود.
پیش از این کسانی که از یک تا سه روز بیش‌تر از اعبتار ویزای‌شان در هند اقامت می‌کردند، باید ۳۰۰ دالر به عنوان جریمه می‌پراختند.
سالانه شمار زیادی از شهروندان افغانستان با بهره‌گیری از ویزای رایگان هند به این کشور سفر می‌کنند. بیش‌تر این سفرها اما برای درمان و بهداشت به هند انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا