آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحکومتسیاست

ارگ:

تداوم خشونت‌های طالبان خلاف روند صلح است/ طرح تعدیل قانون رسانه‌ها از پارلمان بر می‌گردد

حکومت با نشر اعلامیه‌ای مرتبط با حوادث و رویدادهای اخیر، حملات تروریستی و تداوم خشونت‌های اخیر از سوی طالبان در برابر نیروهای امنیتی و دفاعی و مردم ملکی را شدیداً تقبیح می‌کند و آن را خلاف روحیۀ تعهد به صلح دانسته و امیدوار است که  این حملات تروریستی به زودی خاتمه یابد.

به نقل از ارگ، رییس جمهور غنی امروز در صحبت‌های مقدماتی خویش در جلسۀ کابینه در خصوص موضوع متذکره و بعضی از مسایل عمدۀ دیگر صحبت نموده، گفت که رهايی اسیران دولت از نزد طالبان، از شرايط عمدۀ پیشرفت برای تبادلۀ زندانیان طالبان می‌باشد.

رییس جمهور، حملۀ تروریستی در ولسوالی پغمان بالای موتر حامل خانوادۀ استاد اسدالله ولوالجی یکتن از شاعران و نويسندگان کشور را شدیداً محکوم کرد و گفت که صبح امروز طی تماس تیلفونی با استاد ولوالجی، مراتب همدردی و تسلیت خود و حکومت افغانستان را ابراز کردم.

آقای غنی گفت: ما در مرحلۀ فلاکت ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار داریم و این دشوارترین مرحله در راستای مبارزه با آن است و با تاسف و تالم فراوان در این مرحله نیز شماری از هموطنان ما به شمول اراکین دولتی در اثر این بیماری، جان های شان را از دست دادند که به نمایندگی از حکومت، مراتب تسلیت و غمشریکی خویش را به خانواده های شان، ابراز می کنم. پیام من به هموطنان این است که به توصیه های صحی عمل نمایند و حکومت نیز به نوبۀ خود از تمام امکانات دست داشته بخاطر مبارزۀ موثر با این پدیده، استفاده می کند.

ریيس جمهور با استقبال از نشر گزارش تحقيقی روزنامه ٨ صبح در مورد احتمال سوءاستفاده از منابع مبارزه با کرونا استقبال کرد و گفت که نشر گزارش‌های تحقيقی جزء عمدۀ اصول ما، آزادی بیان و حسابدهی دولت است.

رییس جمهور غنی در این مورد تصریح کرد که به نهادهای مسئول به شمول ریاست عمومی ادارۀ امور، ادارۀ بازرس و ادارۀ عالی تفتیش دستور می‌دهم که در مدت یک هفته، گزارش متذکره را مورد بررسی قرار داده و یافته‌های شان را به مقام عالی ریاست جمهوری شریک سازند. تاکید می‌کنم که حکومت در برابر آنانی که از منابع مبارزه با ویروس کرونا سوءاستفاده کرده‌اند، اقدامات جدی خواهد کرد.

رییس جمهور راجع به تعدیل در قانون رسانه‌های همگانی گفت که دولت افغانستان همواره متعهد به حمایت از آزادی بیان، تقویت آن و فعالیت‌های آزاد رسانه‌ای بوده است و خوشبختانه در کشور ما هیچ فردی به جرم تخطی از آزادی بیان در زندان بسر نمی‌برد.

محمد اشرف غنی از وزارت دولت در امور پارلمانی خواست که طرح پیشنهادی تعدیل در قانون رسانه‌های همگانی را از پارلمان برگرداند تا در مشوره با رسانه‌ها مورد مداقه بیشتر قرار بگیرد.

رییس جمهور کشور در خصوص کمک های صندوق بین المللی پول به افغانستان گفت که کمک های این نهاد برای افغانستان بخاطر هزینۀ پروژه ها نیست، بلکه برای  ثبات بودجه افغانستان می باشد. این وجوه مالی احتیاطی بوده و در زمانی که دولت افغانستان به مشکلات مالی مواجه شود، این کمک ها در وجه احتیاطی وجود داشته باشد.

رییس جمهور تاکید کرد که در حال حاضر حکومت افغانستان در شرایط بد عایداتی قرار ندارد و مدیریت عایدات کشور به گونه منظم به پیش می‌رود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا