آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

«تدبیر و توسعه» به «دولت‌ساز» پیوست

تیم انتخاباتی «تدبیر و توسعه» به رهبری فرامرز تمنا به تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» به رهبری داکتر اشرف غنی رییس جمهور پیوست.

تیم انتخاباتی «تدبیر و توسعه» به رهبری فرامرز تمنا به تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» به رهبری داکتر اشرف غنی رییس جمهور پیوست.
به گزارش خبرگزاری دید، دو تیم انتخاباتی با نشر اعلامیه‌ای گفته‌اند که هردو تیم برنامه‌محور بوده و می‌توانند برای توسعه کشور تشریک مساعی داشته باشند. بر بنیاد این اعلامیه، تیم تدبیر و توسعه به تیم دولت‌ساز پیوسته است.
متن کامل اعلامیه:
اعلامیه مشترک تیم‌های انتخاباتی «دولت ساز» و «تدبیر و توسعه» برای تشریک مساعی در جهت انکشاف و آبادانی افغانستان
تجربه سیاست‌ورزی در دهه‌های گذشته همه ما را به این باور رسانده که افغانستان خانۀ مشترک همۀ ما افغان‌ها است و همه باید سهم برابری در تغییر، توسعه و آبادانی این کشور و رفاه شهروندان آن داشته باشیم. بدون تردید در روند پیشرفت و توسعهٔ افغانستان، باید همهٔ شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی نقش خویش را ایفا نموده و هیچ عزم و اراده‌‌ای برای انکشاف کشور نادیده گرفته نشود.
بر همگان واضح است که تیم «دولت‌ساز» به رهبری دکتور محمد اشرف غنی و تیم «تدبیر و توسعه» به رهبری دکتور فرامرز تمنا، تیم‌های انتخاباتی برنامه محور بوده و برای دست‌یابی به یک افغانستان شکوفا، امن و توسعه‌‌یافته که همه شهروندان آن دسترسی برابر و همیشگی به رفاه، آزادی و آگاهی داشته باشند، تلاش می‌کنند. بر همین مبنا این دو‌ تیم برای نیل به این هدف تصمیم به همکاری و ایتلاف با یکدیگر گرفته‌اند.
هر دو تیم انتخاباتی بر این باورند که تأمین امنیت، توسعه، مبارزه با فقر، تأمین رفاه و آسایش، نه‌تنها وظیفۀ یک فرد یا یک گروه نیست، بلکه یک فرد یا یک گروه به تنهایی هم نمی‌تواند افغانستان را به سمت شکوفایی و توسعه‌یافتگی هدایت کند؛ لذا این وظیفۀ گروه‌ها و جریان‌های مختلف است که در کنار یک‌دیگر برای دستیابی به افغانستانی آزاد، آباد و سربلند بایستند.
برای رسیدن به چنین آرمان مقدس، تیم «تدبیر و توسعه» دعوتِ تیم «دولت‌ساز» مبنی بر همکاری و اعلام حمایت از آن تیم را می‌پذیرد و مشارکت خویش را با رهبری این تیم جهت دستیابی به افغانستانی امن و توسعه یافته اعلام می‌دارد.
رهبری تیم‌های یادشده از تمام دست اندرکاران انتخاباتی تقاضامند است که به روند و فیصله‌های قانونی احترام گذاشته و اصول و لوایح انتخاباتی را رعایت نمایند. متاسفانه اعلام نتایج انتخابات مطابق تقویم از قبل تعیین شده صورت نگرفت، تاخیر اعلام نتایج و همچنان ایجاد هر نوع بحران به زیان کشور تمام شده و آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی آن را شهروندان کشور متحمل می‌شوند. بناءً از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته می‌شود که نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸ را در روشنایی قوانین نافذه هر چه سریع‌تر اعلام نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا