آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

ترامپ استیضاح می‌شود

گزارش‌ها از امریکا حاکی از است که در پی حمله هواداران ترامپ به کانگرس، نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آن کشور اقداماتی را برای برکناری رییس جمهور ترامپ از سمتش روی دست گرفته است.


به نقل از سی‌بی‌اس، در پی حمله هواداران ترامپ به کانگرس ایالات متحده، نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان امریکا به تازگی گفته است اقدامات بعدی را برای برکناری ترامپ از سمتش روی دست گرفته است.
پلوسی گفته است که کانگرس روز دوشنبه طرحی را از سوی «جیمی راسکین» عضو کانگرس پیش خواهد برد که از مایک پنس معاون رییس جمهور ترامپ خواسته است تا کابینه را دایر کرده و با استفاده از اصلاحیۀ ۲۵ قانون اساسی، آقای ترامپ را از سمتش برکنار کند.
رییس مجلس نمایندگان امریکا افزوده است که اگر پنس پاسخی ندهد، مجلس نمایندگان با استفاده از پیش‌نویس ماده‌‌های استیضاح که هنوز معرفی نشده است، روند استیضاح را پیش خواهد برد.
در همین حال، کاخ سفید اعلان کرده است که ترامپ قصد دارد روز سه‌شنبه به مرز ایالات متحده-مکزیک سفر کند و وظایف رسمی خود را از سر خواهد گرفت.
پلوسی در ادامه گفته است: «اگرچه فقط چند روز باقی مانده تا ما بتوانیم از آقای ترامپ در امان بمانیم، اما او کاری جدی انجام داده است که باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرد».
استیضاح ترامپ در حالی مطرح می‌شود که در پی حمله هواداران ترامپ به کاخ سفید دست‌ کم ۵ تن کشته شدند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا