آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

ترامپ: هند، روسیه و پاکستان با طالبان در افغانستان مبارزه کنند

گزارش‌ها حاکی از آن است که دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در نشست کابینه‌اش روز گذشته از کشورهای منطقه به شمول هند، روسیه و پاکستان خواسته است تا با طالبان در افغانستان بجنگند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در نشست کابینه‌اش روز گذشته از کشورهای منطقه به شمول هند، روسیه و پاکستان خواسته است تا با طالبان در افغانستان بجنگند.
به نقل از اکونومیک تایمز، دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا با انتقاد از کشورهای منطقه به خبرنگاران گفته است که چرا ما (امریکا) در افغانستان هستیم.
وی گفته است:« چرا روسیه در آنجا (افغانستان) نیست تا با طالبان بجنگد؟ چرا هند نیست؟ چرا پاکستان نیست؟ چرا ما (امریکا) در آنجا هستیم. ما ۱۰‌ هزار کیلومتر دورتر هستیم. ما می‌خواهیم به مردم خود و دیگر ملت‌ها کمک کنیم.»
آقای ترامپ همچنان با انتقاد از دیگر کشورها گفته است که آن‌ها چی کاری برای افغانستان انجام داده‌اند.
او گفته است:« دیگر کشورها در این مدت چه کاری انجام دادند، (آنها) یک تعداد سرباز به ما داده و بعد قسمی حرف می زنند که (انگار کوه را چپه کرده باشند). ما کمک هزینه‌های نظامی آن‌ها را با میلیاردها، میلیاردها و میلیاردها دالر چندین و چندین و چندین بار می‌پردازیم.»
رییس جمهور امریکا با ستایش از رویکرد روسیه نسبت به افغانستان گفته است:« روسیه به دلیل این که تروریست‌ها به داخل این کشور می‌رفتند، در افغانستان بود. آن‌ها حق داشتند در آنجا (افغانستان) باشند.»
آقای ترامپ با انتقاد از هند نیز انتقاد کرده و گفته است:« من می‌توانم مثالی برای شما بدهم. من خیلی خوب با نارندرا مودی نخست‌وزیر هند کنار می‌آیم، اما او دایم به من می‌گوید که یک کتابخانه در افغانستان ساخته است. کتابخانه! آن فقط مانند پنج ساعت چیزی است که ما در آنجا (افغانستان) مصرف کردیم.»
او افزوده است:« فرض کنید ما بگوییم تشکر بابت کتابخانه، اما نمی‌دانیم کی از آن (کتابخانه) در افغانستان استفاده می‌کند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا