آخرین اخبارجهان

ترامپ: گام دوم ممکن است لغو توافق برجام باشد


دونالد ترامپ، رییس‎جمهور امریکا در نشست کابینه آن کشور، یک‌بار دیگر در مورد برجام سخن زده و گفته که ممکن است گام دوم در این راستا، لغو کامل توافق هسته‎ای برجام باشد.
به نقل از رسانه‎های امریکایی، آقای ترامپ گفته است:« باید ببینیم گام دوم چیست. ممکن است لغو کامل باشد. این یک احتمال بسیار واقعی است.»
آقای ترامپ توافق برجام را بدترین توافق تاریخ امریکا خوانده و از زمان کارزارهای انتخاباتی‌اش مخالفت خویش را را با آن اعلام کرده بود.
رییس‎جمهور امریکا در نشست کابینه همچنان گفته است، از کاری که کرده خوشحال است و از این‌که به عنوان یک ملت از امریکایی‎ها بهره‌کشی شود، خسته شده است.
تنش میان تهران و واشنگتن پس از آن اوج گرفت که ایران موشک بالستیک خرمشهر را آزمایش کرده و بر توسعه صنعت موشکی‌اش تاکید کرد.
امریکا توقف صنعت موشکی ایران را جزو برجام می‎داند، در حالی نظر تهران مغایر این است و آن را در چارچوب قوانین بین‌المللی می‌داند.
گفتنی است دو-سه روز پیش کاخ سفید راهبرد جدید امریکا را علیه ایران اعلام کرد که در آن حکومت ایران متهم به حمایت از تروریزم و ایجاد آشوب در منطقه شده بود، چیزی که همواره از سوی رهبران ایران رد می‎شود.
این در حالی‌ست که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه امریکا به تازه‌گی گفته است که لغو برجام به سود کشورش نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا