آخرین اخبارجهان

تركيه جهان اسلام را به دفاع از مسلمانان ميانمار فراخواند


رجب طیب اردوغان، رییس دوره‌ای سازمان همکاری اسلامی در اجلاس علم و فناوری این سازمان در شهر «آستانه» بر همبستگی و همیاری در حوزه‌های مختلف با برای مقابله با مشکلات مسلمانان تاکید کرد.
رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه طی سخنانی در افتتاحیه نخستین اجلاس سران سازمان همکاری های اسلامی در حوزه علم و فناوری در آستانه، پایتخت قزاقستان، گفت: امروز مسلمانان با سختی‌هایی مواجه هستند و ما کشورهای اسلامی باید از همه امکانات برای کاستن از این سختی‌ها استفاده کنیم.
اردوغان افزود: باید با کنارگذاشتن اختلافات، زمینه را برای خاتمه بخشیدن به حوادث غم‌انگیز سال‌های اخیر فراهم کنیم. نباید نیروی خود را در بحران‌ها هدر بدهیم.
وی خاطرنشان کرد: بدون صلح، ثبات و امنیت رسیدن به رشد و توسعه میسر نخواهد شد. جهان اسلام امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همبستگی نیاز دارد.
به نقل از آناتولی، رییس‌جمهور ترکیه با اشاره به قتل عام مسلمانان در میانمار(برما) اظهار داشت: ترکیه برای جلوگیری از تراژدی انسانی در منطقه خواهان همکاری با دولت‌های میانمار و بنگلادش است. انتظارات و قصد خود را جهت ارایه کمک‌های لازم برای تسهیل در پذیرایی از مسلمانان روهینگیا که از میانمار به بنگلادش فرار کرده‌اند، به دولت این کشور ابلاغ کردیم.
اردوغان همچنان تاکید کرد: سازمان‌های بین المللی به ویژه نمایندگان جهان اسلام باید از همه ظرفیت‌ها برای خاتمه بخشیدن به این رفتار ناعادلانه استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا