آخرین اخبارافغانستانسیاست

ترکمنستان مرزهای خود را با افغانستان تقویت می‌کند

خبرگزاری دید: به دنبال تحولات در شمال کشور و افزایش حملات طالبان در نوار مرزی شمال، ترکمنستان اعلام کرده که مرزبانی خود را با افغانستان تقویت می‌کند.


در جلسه شورای امنیت ترکمنستان با حضور قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور این کشور موضوعات مختلف امنیتی داخلی و خارجی مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه به وضعیت ناامنی در افغانستان و مناطق هم مرز با ترکمنستان اشاره شد و بر تقویت حضور نیروهای نظامی ترکمن در این مناطق تاکید شد.
بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، ترکمنستان در نظر دارد تا سامانه‌های موشکی خود را در ۱۳۰ کیلومتری مرز با افغانستان و در ولایت «مرو» و «لباب» مستقر کند.
علاوه بر این تجهیزات اضافی به میدان هوایی مرو ۲ منتقل خواهد شد که شامل هواپیماهای تهاجمی و بالگردهای نظامی می‌باشد، ضمن این که این منطقه نقطه کنترل گروه هوایی ترکمنستان خواهد بود.
مقرر شد در صورتی که ارتش ترکمنستان فاقد رانندگان لاری، تانک و نفربر زرهی است. در صورت لزوم رانندگان غیرنظامی تا سن ۶۰ سال برای رانندگی لاری ها، تانکرهای سوخت، تریلرها و امبولانس ها استخدام شوند.
حملات طالبان از ابتدای خروج نیروهای امریکایی و متحدان آن‌ها در ماه می شدت گرفته است. طالبان در تلاش هستند تا مناطق مرزی را تصرف کنند و ایستگاه های بازرسی و مسیرهای لوجستیکی را کنترول کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا