آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

تسریع مذاکرات صلح؛ نماینده ویژه قطر با اتمر ملاقات کرد

نماینده ویژه وزارت امور خارجه قطر در امر مبارزه با تروریزم و میانجی‌گری حل منازعات در سفرش به کابل با وزیر خارجه کشور در رابطه به تسریع و تسهیل گفت‌وگوهای صلح و توقف خشونت‌ها دیدار کرد.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور به تازگی در بیانیه‌ای گفته که محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجهٔ کشور با مطلق بن ماجد القحطانی فرستاده ویژه وزیر امور خارجه قطر در امر مبارزه با تروریزم و میانجی‌گری برای حل منازعات و هیئت همراهش ملاقات کرد.
وزارت خارجه کشور می‌گوید که نماینده ویژه قطر ضمن صحبت روی آجندای سفرش به کابل، یک بار دیگر از تعهد دولت قطر مبنی بر حمایت از روند صلح به مالکیت و رهبری افغان‌ها به وزیر امور خارجه اطمینان داد.
وزیر امور خارجه از دولت قطر برای میزبانی و تسهیل مذاکرات صلح افغانستان سپاسگزاری کرده و بر اهمیت نقش علمای اسلامی در ترغیب طالبان برای توقف خشونت و برگشت به میز مذاکرات، تأکید کرده است.
حنیف اتمر گفت که تشدید خشونت‌ها از جانب طالبان و تداوم روابط این گروه با جنگجویان خارجی و گروه‌های تروریستی بین‌المللی در تناقض با تعهدات موافقتنامهٔ صلح دوحه است.
آقای اتمر همچنین با اشاره به حسن‌نیت و تعهد دولت افغانستان برای یافتن راه حل سیاسی در خصوص موفقیت مذاکرات صلح در مورد مبارزه مشترک علیه تروریزم و اهمیت توقف خشونت‌ها برای از سر گیری مذاکرات تأکید کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا