آخرین اخبارافغانستانجهانسیاست

وزیر دفاع اسبق امریکا:

تصمیم برای خروج اشتباه نیست، اما پشتیبانی از کابل باید ادامه یابد

رابرت گیتس وزیر دفاع پیشین ایالات متحده در رابطه به خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفته است که تصمیم رییس جمهور بایدن برای خروج اشتباه نیست، اما حمایت از دولت افغانستان باید ادامه یابد.


به نقل از سی‌بی‌اس، رابرت گیتس وزیر دفاع اسبق ایالات متحده روز گذشته گفته است که تصمیم رییس جمهور جو بایدن برای خروج از افغانستان اشتباه نیست، اما اقدامات احتیاطی برای محافظت از دولت این کشور باید اتخاذ شود.
گیتس گفته است: من فکر می‌کنم در حال حاضر تصمیم بسیار مهمی که باید گرفته شود، ادامه کمک اقتصادی و نظامی، یعنی کمک‌های امنیتی به دولت افغانستان باید ادامه یابد.
وی با اشاره به خروج نیروهای خارجی از افغانستان افزوده است: دولت نصب‌شده (اتحاد) شوروی پس از خروج (آن‌ها) سه سال دوام آورد و تنها وقتی اتحاد شوروی از هم فروپاشید و کمک‌های اقتصادی و نظامی متوقف شد، دولت نیز سقوط کرد.
وزیر دفاع اسبق ایالات متحده در ادامه بیان داشته که بایدن تصمیم گرفته کمک‌های اقتصادی و امنیتی را به افغانستان حتی پس از خروج نیروها ادامه دهد.
با این حال، برخی کارشناسان به این باور هستند که مقامات امریکایی متناقض سخن گفته و معلوم نیست که کمک‌های آنان پس از خروج به افغانستان ادامه یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا