آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

اتحادیه اروپا:

تعامل با طا-لبان مشروط به پیشرفت آنان مطابق به ۵ معیار تعیین‌شده است

خبرگزاری دید: شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در حاشیه نشست این شورا در بروکسل با وزیر خارجه قطر پیرامون آخرین وضعیت منطقه و افغانستان تبادل نظر کردند.

شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز گذشته در ضیافت چاشت با محمد بن عبدالرحمن آلثانی معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در رابطه به موضوعات مورد علاقه و آخرین وضعیت منطقه و افغانستان رایزنی کردند.
شورای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای با اشاره به افغانستان گفت: در این گفت‌وگو بر درک مشترک تاکید شد که برخی از تعاملات عملیاتی با حکومت موقت طا-لبان ضروری است، اما این به معنای اعطای هیچ گونه مشروعیتی به آن‌ها نیست.

اتحادیه اروپا تأکید می‌کند که مشارکت، مشروط به پیشرفت طا-لبان مطابق به پنج معیار تعیین‌شده از سوی شورای این اتحادیه است که در سپتمبر ۲۰۲۱ روی آن توافق شد.
در همین حال، رسانه‌های قطری گزارش داده‌اند که آلثانی در این دیدارها در باره روابط دوجانبه، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و موضوعات مورد علاقه با مقامات اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرده است.

گفتنی است که معیارهای اتحادیه اروپا شامل مبارزه طا-لبان علیه تروریزم، رعایت حقوق بشر، به‌ویژه حقوق زنان، ایجاد دولت انتقالی، دسترسی بشردوستانه و تضمین برای کسانی که مایل به ترک کشور هستند، می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا