آخرین اخبارجهانسیاست

تعلیق تازه کمک نقدی به پاکستان؛ تنش‌ واشنگتن و اسلام‌آباد ژرف‌تر می‌شود

گزارش‌ها حاکی از آن است که ایالات متحده امریکا کمک‌ امنیتی به ارزش ۱٫۶۶ میلیارد دالر را به پاکستان به حالت تعلیق در آورد.


گزارش‌ها حاکی از آن است که ایالات متحده امریکا کمک‌ امنیتی به ارزش ۱٫۶۶ میلیارد دالر را به پاکستان به حالت تعلیق در آورد.
«راب منینگ» سخنگوی وزارت دفاع امریکا به خبر نگاران گفته است:« ۱٫۶۶ میلیارد دالر کمک امنیتی به پاکستان به حالت تعلیق در آمده است.»
«دیوید سیدنی» معاون وزیر دفاع امریکا برای افغانستان، پاکستان و آسیای میانه در زمان دولت باراک اوباما، گفته است که تعلیق کمک‌های نظامی به پاکستان، که در ماه جنوری سال جاری آغاز شد، یک نشانه قوی از ناامیدی امریكا نسبت به پاکستان است.
آقای سیدنی گفته است:« اما تاکنون پاکستان هیچ گام جدی برای رسیدگی به نگرانی اصلی امریکا برنداشته است – چنانچه پاکستان مقاومت کرده و اغلب گروه‌هایی را که عامل خشونت در کشورهای همسایه پاکستان است، تشویق می کند.»
وی افزوده است:« رهبران پاکستان وعده داده‌اند که همکاری می‌کنند، اما فراتر از این وعده‌ها، همکاری‌های جدی صورت نگرفته است، بنابراین رییس جمهور ترامپ و بسیاری امریکایی‌ها ناامید شده‌اند.»
تعلیق کمک‌های میلیاردی به پاکستان در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا و عمران خان نخست‌وزیر پاکستان اخیراً موضع‌گیری‌های تندی علیه یکدیگر داشته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا