آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرسیاست

تعهد کابل و دادگاه لاهه برای رسیدگی به جنایات جنگی در افغانستان

وزیر امور خارجه کشور که در رأس هیئتی به هالند رفته، با فاتو بنسودا دادستان ارشد دیوان بین‌المللی کیفری لاهه ملاقات کرده و به نمایندگی از افغانستان تعهد سپرده تا به منظور تحقق عدالت برای مردم افغانستان همکاری کند.


به گزارش خبرگزاری دید، دادگاه بین‌المللی کیفری در بیانیه‌ای امروز یکشنبه(۱۹ ثور) گفته است که دادستاد ارشد این نهاد جهانی با هیئت افغانستان به رهبری حنیف اتمر در مورد رسیدگی به جنایات مرتکب شده و تحقق عدالت برای مردم افغانستان گفت‌وگو کرده است.
بنسودا گفته است: من از شجاعت و مقاومت مردم افغانستان که طی چندین دهه درگیری و خشونت در برابر مشکلات عظیم ایستادگی کرده‌اند، تحسین می‌کنم. آن‌ها بدون تأخیر مستحق عدالت ملموس هستند.
حنیف اتمر از تعهد دادستان ارشد دیوان بین‌المللی کیفری سپاس‌گزاری کرده و گفته است که «نشست تاریخی و سازنده‌ای» داشته است.
وی همچنین از میزبانی هیئت افغانستان و رسیدگی به تحقیقات و پیگرد قانونی تمام جرایم بین‌المللی در افغانستان قدردانی کرد.
وزیر خارجه کشور افزود که با تعهد پایدار دولت در قبال حقوق بشر و عدالت، افغانستان اطمینان دارد که با همکاری مشترک دادگاه بین‌المللی کیفری، عدالت برای همه قربانیان جنگ طولانی و ویرانگر تأمین شود.
گفتنی است که دولت ترامپ مقامات دادگاه لاهه را به خاطر تحقیق جنایات جنگی در افغانستان تحریم کرده بود، اما جو بایدن رییس جمهور امریکا این تحریم‌ها را لغو کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا