آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

تعیین «کمیسیون بررسی حقوق شیعیان» از سوی طا-لبان

خبرگزاری دید: مقامات طا-لبان از ایجاد «کمیسیون بررسی حقوق شیعیان» خبر داده و می‌گویند که این کمیسیون جایگاه سیاسی و حقوقی شیعیان را در افغانستان بررسی می‌کند.
قاری حافظ ذاکرالله از مقامات طا-لبان گفته ‌است که این کمیسیون تحت عنوان «کمیسیون بررسی حقوق شیعیان» به دستور رهبران طا-لبان ایجاد شده و در مورد جایگاه سیاسی و حقوق شهروندی شیعیان افغانستان تصمیم می‌گیرد.

او افزوده‌ که به ‌زودی ساختار و فعالیت‌های این نهاد به گونه رسمی اعلام می‌شود. قاری حافظ ذاکرالله خودش در راس این کمیسیون قرار دارد.
او اضافه کرده‌ است: «از یک ماه پیش بدین‌سو، گفت‌وگوهایی را با متنفذان و نمایندگان شیعیان افغانستان آغاز کردیم و تلاش کردیم همه آنان با امارت اسلامی بیعت کنند و سپس در مورد جایگاه آنان در دولت تصمیم بگیریم».
رسانه‌های نزدیک به طا-لبان طی روزهای اخیر از دیدار مقام‌های طا-لبان و بزرگان شیعه گزارش داده‌ بودند.
مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رییس‌الوزرای طا-لبان در یکی از این دیدارها گفته ‌بود که افغانستان خانه مشترک همه اقوام است و «آغوش امارت اسلامی برای همه باز است».
او گفته که طا-لبان تلاش دارند که «زمینه خدمت افغان‌های کارآ را فراهم کنند».
این در حالی است که طا-لبان دولتی را تشکیل داده که همه اعضای آن طا-لب و عمدتاً پشتون هستند و هیچ جایگاهی برای سایر اقوام افغانستان به ویژه شیعیان در نظر گرفته‌ نشده ‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا