آخرین اخباراجتماعافغانستان

تفاوت بهای برق در ولایات پای رییس شرکت برشنا را به مجلس نمایندگان کشید

رییس شرکت برشنا به دلیل تفاوت فاحش در بهای برق ولایات، به ویژه ولایت بلخ، از سوی مجلس نمایندگان کشور برای پاسخگویی فراخوانده شد.

رییس شرکت برشنا به دلیل تفاوت فاحش در بهای برق ولایات، به ویژه ولایت بلخ، از سوی مجلس نمایندگان کشور برای پاسخگویی فراخوانده شد.
به گزارش خبرگزاری دید، بنابر شکایات مشترکین برق در ولایاتی که بهای هر کیلووات برق نسبت به کابل بلند است، به ویژه باشندگان ولایت بلخ، امان‌الله غالت رییس شرکت برق کشور، از سوی مجلس نمایندگان براب پاسخگویی احضار شد.
بهای هر کیلووات برق وارداتی در کابل ۲ افغانی محاسبه می‌شود، در حالی که همین برق واراداتی در ولایت بلخ، ۶٫۵ افغانی به مشترکین فروخته می‌شود.
امان‌الله غالب رییس عمومی شرکت برق افغانستان که در جلسه مجلس حضور یافته بود، گفت که نظر به شکایات باشندگان بلخ و تاکید نمایندگان آن ولایت برای رسیدگی به این موضوع، پروپوزلی به ریاست جمهوری فرستاده شده و قرار است به زودی قیمت برق در کل کشور یکسان شود.
همچنان رییس شرکت برق از احتمال بلند رفتن بهای برق در برخی ولایات برای یکسان سازی خبر داده است.
مقدار بیشتر برق مصرفی کشور از کشورهای همسایه شمالی و غربی وارد می‌شود، ولی قیمت برق در کابل و دیگر ولایات یکسان نیست.
در این میان قیمت هر کیلووات برق در ولایت بلخ ۶٫۵ افغانی محاسبه می‌شود که نسبت به مرکز و دیگر ولایات به گونه چشمگیری بلند است و تاکنون چند بار موجب شکایت و اعتراض باشندگان شهر مزارشریف شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا