آخرین اخبارافغانستان

تلفات سنگین داعش در کشور

مسئولان امنیتی در شرق و شمال کشور از تلفات سنگین گروه تروریستی داعش خبر داده و می‌گویند نزدیک به ۱۰۰ عضو این گروه تروریستی در ۲۴ ساعت گذشته کشته شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار می‌گوید که این عملیات در مناطق «گورگوری» و «وانگوره» ولسوالی هسکه‌مینه راه‌اندازی شده بود که در نتیجه آن ۶۵عضو گروه داعش کشته شده‌ و ۱۸عضور دیگر آن، زخم برداشته است.
آقای خوگیانی تایید می‌کند که در این عملیات‌ها یک غیرنظامی نیز جان باخته و ۱۳ تن دیگر، به‌شمول زنان و کودکان زخم برداشته‌اند.
به‌گفته او، داعشیان از خانه‌های غیرنظامیان به عنوان سنگر استفاده می‌کنند و از همین‌‌رو به غیرنظامیان آسیب رسیده‌است.
در همین حال گزارش‌ها از شمال کشور حاکی از آن است که ۲۶ عضو گروه تروریستی داعش به شمول ۵ فرمانده آن، در جوزجان کشته شده است.
نصرت‌الله جمشیدی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید که بیش از ۲۶ تروریست داعشی، به شمول ۲ تبعه خارجی و پنج فرمانده این گروه، در نتیجه حملات هوایی نیروهای امنیتی در جوزجان کشته شده است.
صحبت‌الله، قاری شجاع معاون قاری حکمت مسئول عمومی داعش در شمال و مسئول استخبارات این گروه در ولایت جوزجان، داملا حکیم، رییس غنی و آغا رحیم شامل کشته شدگان داعش هستند.
آقای جمشیدی می‌افزاید که این حمله، روزگذشته در ساحات «کوتل‌اوستی» و «آق‌کمر» ولسوالی درزاب ولایت جوزجان راه‌اندازی شد که برعلاوه کشته‌شدن ۲۶ داعشی، بیش از ۲۰ تن دیگر آنان شدیداً زخمی شده‌اند.
پیش از این نگرانی‌هایی از تحرکات گسترده داعش در شرق و شمال کشور ابراز شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا