آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

تلفات سنگین طالبان در فاریاب؛ دو ولسوال و سه عضو پاکستانی این گروه کشته شد

خبرگزاری دید: قول اردوی ۲۰۹ شاهین در بلخ می‌گوید که در اثر یک حمله هوایی هدفمند ارتش در فاریاب دست کم ۱۹ طالب به شمول دو ولسوال و سه طالب پاکستانی کشته شده است.


قول اردوی ۲۰۹ شاهین امروز سه‌شنبه( ۲۸ ثور) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این حمله عصر روز گذشته بر یک قرارگاه مهم طالبان در منطقه‌ «خواجه‌ناموسی» ولسوالی پشتونکوت فاریاب توسط نیروهای هوایی ارتش راه‌اندازی شده بود.
به نقل از خبرنامه، در جمع کشته‌شدگان «زین‌الله» مشهور به «خالد»، ولسوال نام‌نهاد طالبان برای المار فاریاب، «ملا اسدالله ترکمن»، مسئول کمیسیون نظامی طالبان برای اندخوی این ولایت و «نورالحق»، ولسوال نام‌نهاد طالبان برای بالامرغاب بادغیس نیز شاملند.
خبرنامه قول اردوی ۲۰۹ شاهین تأکید کرده است که علاوه بر این افراد بلندرتبه‌ طالبان، سه عضو پاکستانی این گروه نیز در جمع کشته‌شدگان است.
همچنان این قول اردو افزوده است که به ‌شمول «داملا شعیب»، مسئول کمیسیون نظامی طالبان برای ولایت فاریاب ۱۵ جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند. دو نفر هم به ظن ارتباط با طالبان در جریان این حمله بازداشت شده‌اند.
در خبرنامه تأکید شده است که ۱۸ عراده واسطه نقلیه شامل موتر و موترسایکل هم در نتیجه‌ این حمله‌ هوایی تخریب شده است.
این حمله زمانی بر قرارگاه طالبان در ولسوالی پشتون‌کوت راه‌اندازی شده است که مسئولان و جنگ‌جویان این گروه در حال برنامه‌ریزی حملات بر بخش‌هایی از فاریاب بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا