آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

تهاجم طالبان بر هرات و بادغیس دفع شد

به دنبال آتش‌بس ۲۵ روزه میان دولت و طالبان در بادغیس این گروه حملاتش را بر شهر قلعه نو از سر گرفتند. همزمان از هرات نیز خبر رسیده که طالبان بر شهر هرات حملاتی انجام دادند، اما مسئولان در هردو ولایت گفته‌اند که این حملات عقب زده شده است.


به گزارش خبرگزاری دید، دفتر مطبوعاتی والی هرات امروز پنج‌شنبه (۲۱ اسد) در اعلامیه‌ای گفته است که گروه طالبان حملات وسیعی را در ساحات شیدایی و فرقه سابق شهر هرات به راه انداخته‌ که این حملات از سوی نیروهای دولتی مهار شده و تلفات سنگینی بر جنگجویان طالبان نیز وارد شده است.
به نقل از اعلامیه، نیروهای دولتی با همکاری نیروهای مردمی در حال پاک‌سازی تمام ساحات شهر هرات از وجود جنگجویان طالبان‌ هستند.
گفته شده که در این درگیری‌ها چندین جنگجوی طالبان کشته و زخمی شده‌اند.
از سوی دیگر، حسام الدین شمس والی بادغیس نیز گفته است که گروه طالبان در این ولایت آتش‌بس را شکسته و شب گذشته از چند جهت بر شهر قلعه نو مرکز این ولایت حمله کرده که با تلاش نیروهای امنیتی این حملات مهار شده است.
به گفته والی بادغیس، در جریان درگیری نیروهای دولتی با طالبان در حومه‌های شهر قلعه نو، بیش از ۶۰ جنگجوی طالبان کشته و ده‌ها تن دیگر هم زخمی شده‌اند.
والی بادغیس افزوده که حملات طالبان از عصر روز گذشته (چهارشنبه، ۲۰ اسد) آغاز شده و تا ساعت ۳:۰۰ بامداد امروز ادامه داشته است.
اما گروه طالبان ادعا کرده است که در این حمله بخش‌هایی از شهر قلعه نو را تصرف کرده است.
این در حالی است پیش از این حکومت و طالبان در بادغیس با پادرمیانی متنفذان قومی به مناسبت عید قربان، آتش بس ۲۵ روزه اعلام کردند؛ اما والی بادغیس گفته است که طالبان اکنون آتش‌بس را شکسته و حملات خود را بر مرکز این ولایت گسترش داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا