آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهمسیاست

استجواب مسئولان امنیتی در مجلس؛

تهدیدهای امنیتی غزنی بلند است/ مسئولان امنیتی سهل‌انگاری کرده‌اند

حوادث خونین اخیر همانند به آتش کشیدن زنده مسافران در غزنی، حملات خونین بر شفاخانه‌ای در کابل و ننگرهار و همچنان افزایش ناامنی در ولایت غزنی، پای مسئولان بلندپایه نهادهای امنیتی را به مجلس نمایندگان کشید.

حوادث خونین اخیر همانند به آتش کشیدن زنده مسافران در غزنی، حملات خونین بر شفاخانه‌ای در کابل و ننگرهار و همچنان افزایش ناامنی در ولایت غزنی، پای مسئولان بلندپایه نهادهای امنیتی را به مجلس نمایندگان کشید.
به گزارش خبرگزاری دید، ناامنی‌های اخیر در غزنی، به ویژه به آتش کشیده شدن شماری از مسافران در دره قیاق این ولایت از سوی طالبان، پای وزیر امور داخله، رییس عمومی امنیت ملی و رییس ستاد ارتش را به کمیسیون‌های امنیت داخلی و امور دفاعی مجلس نمایندگان کشور کشید.
در نشست استجوابیه، نگرانی‌های نمایندگان ولایت غزنی به مسئولان امنیتی انتقال یافته و تاکید شد، راپورها از تحرکات و تجمعات دشمن در ولسوالی‌های این ولایت نشان می‌دهد که شهر غزنی زیر تهدید بلند امنیتی قرار دارد.
همچنان در این نشست، با اشاره به حوادث چند هفته اخیر در این ولایت، تاکید شد که در عرصه تامین امنیت و سرکوب دشمن بی‌توجهی و سهل انگاری جدی صورت گرفته است.
نمایندگان غزنی به مواردی همانند حادثه وحشتناک دره قیاق، حملات اخیر در مسیر قره باغ، انفجار موتر بم در مرکز غزنی و محاصره برخی ولسوالی‌های این ولایت اشاه کردند.
شاه‌گل رضایی نماینده غزنی در مجلس گفته است که در این نشست استجوابیه روی مسایل امنیتی در غزنی به ویژه حادثه وحشتناک سوختاندن مسافران در دره قیاق این ولایت مورد بحث قرار گرفت.
این نماینده نوشته است که به صورت اوسط در هرشبانه روز ٤-٦ حمله در نقاط مختلف ولایت غزنی صورت می‌گیرد. شهادت سه قومندان در مسیر رشیدان در فاصله زمانی كمتر از یك ماه، حملات پیهم و مكرر درمسیر قیاق، حملات بر پوسته های مسیر ولسوالی‌های اندر و گیرو و بقیه ولسوالی‌ها ودر آخرین مورد حمله انفجاری وحشتناک در شهر غزنی و در نزدیكی مركز ثقافت اسلامی.
در اخیر این نشست، نمایندگان غزنی از نهادهای امنیتی خواستند که کارکرد مسئولان محلی را بررسی جدی کرده و برای سرکوب مخالفان و رفع چالش‌ها تمام ظرفیت‌ها را در این ولایت بسیج کرده و عملیات تصفیوی راه اندازی کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا