آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

توافق صلح به ضرر هیچ کشور نیست/ خروج زودهنگام ممکن پیامد‌های بدی داشته باشد

داکتر عبدالله پس از یک سفر چهار روزه به هند و در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته است که هرگونه توافق صلح در افغانستان به ضرر هیچ کشور نیست و خروج زودهنگام نیروهای امریکایی ممکن پیامد‌هایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحۀ ملی کشور پس از یک سفر رسمی چهار روزه به هند در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته است که هر گونه توافق صلح به ضرر کشوری، از جمله هند نیست.
وی گفته است: «حل و فصل صلح‌آمیز به ضرر امنیت ملی هیچ کشور، به شمول هند نباید باشد و نخواهد بود. هند، کشوری است که به افغانستان کمک نموده است. دوست افغانستان است».
آقای عبدالله افزوده است که هر گونه حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان به نفع این کشور نیست و توافق‌نامه باید مورد قبول مردم افغانستان باشد.

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی در مورد دیدارها با مقامات هندی در رابطه به روند صلح گفته است که دیدگاه رهبری هند در رابطه به صلح و ثبات منطقه دلگرم کننده است.
وی در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا تأکید کرده است که هرچند از جزئیات سخنان آقای ترامپ آگاهی ندارد، اما خروج زودهنگام ممکن «پیامد‌هایی» داشته باشد.
آقای عبدالله پس از یک سفر چهار روزه به دهلی‌نو، شام روز گذشته به کابل آمد و از کشورهای همسایه برای پشتیبانی کامل از روند صلح سپاس‌گزاری کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا