آخرین اخبارافغانستانحکومتگزارش

توزیع پاسپورت در ۱۰ ولایت دیگر آغاز می‌شود/ ۶۰ تن به اتهام کمیشن کاری بازداشت شده است

رسول شهزاد_ خبرگزاری دید
خبرگزاری دید: مسئولان ریاست عمومی پاسپورت وزارت داخله ضمن بیان این که قرار است به زودی روند توزیع پاسپورت در ده ولایت دیگر آغاز شود، می‌گویند که مشکل تخنیکی در ریاست عمومی هنوز حل نشده است. آنان همچنان از بازداشت ۶۰ تن به اتهام کمیشن کاری خبر می‌دهند.

مولوی عالم گل حقانی رییس عمومی پاسپورت امروز چهارشنبه ( ۳ قوس) در یک نشست خبری در کابل گفت: مشکل تخنیکی برای توزیع پاسپورت در کابل هنوز حل نشده است و خبرهای منتشر شده مبنی بر آغاز توزیع پاسپورت در مرکز شایعه است.
آقای حقانی همچنان افزود که دستگاه‌های بایومتریک در برخی از ولایات غیر فعال است. به گفته او، دستگاه‌های جدید بایومتریک برای توزیع پاسپورت خریداری شده و به زودی روند توزیع پاسپورت در مرکز و ده ولایت دیگر آغاز خواهد شد.
او همچنان گفت که توزیع پاسپورت در ولایت‌های کاپیسا، پروان، لوگر، میدان‌وردک، غزنی، دایکندی، فاریاب، نورستان و بدخشان به زودی آغاز می‌شود.
این در حالی است که پیش از این روند توزیع پاسپورت در هفت ولایت دیگر در کشور آغاز شده بود.
آقای حقانی گفت که فعلاً شش صد هزار جلد پاسپورت در این ریاست آماده توزیع است و قرار است که یک میلیون جلد دیگر چاپ شود.
رییس اداره پاسپورت در مورد تعرفه پاسپورت گفت: تاکنون هیچ تغییری در قیمت پاسپورت نیامده است و پاسپورت با همان قیمت سابق به شهروندان توزیع می‌شود.
پیش از این خبرهایی در شبکه‌های اجتماعی نشر شده بود که قیمت پاسپورت به چهار هزار افغانی کاهش یافته است.
وی افزود که بعد از حل مشکلات تخنیکی در کابل شهروندان می‌توانند از طریق آنلاین ثبت نام کرده و پروسه را برای اخذ پاسپورت طی کنند.
آقای حقانی همچنان گفت که در سه ماه اخیر بیش از ۶۰ تن از کمیشن‌کاران که برخی شان کارمندان ریاست پاسپورت بودند از سوی نیروهای امارت اسلامی بازداشت شدند.
شماری از شهروندان همواره از وجود کمیشن‌کاران در روند اخذ پاسپورت شکایت دارند و می‌گویند که این کمیشن‌کاران با گرفتن ۳۰۰ دالر امریکایی برای شان پاسپورت می‌گیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا