آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

تیم ثبات و همگرایی لویه جرگه مشورتی را تحریم کرد

تیم ثبات و همگرایی در یک اعلامیه که تازه منتشر کرده، موضعش را در قبال لویه جرگه مشورتی صلح اعلام داشته و تاکید کرده که در آن شرکت نخواهد کرد.

تیم ثبات و همگرایی در یک اعلامیه که تازه منتشر کرده، موضعش را در قبال لویه جرگه مشورتی صلح اعلام داشته و تاکید کرده که در آن شرکت نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه این دسته انتخاباتی نگاشته شده که این تکت نه در سطح احزاب سیاسی و نه در حکومت هیچگاه طرف مشوره قرار نگرفته و همچنان دلایل برگزاری لویه جرگه را مقنع نمی‌داند.
در بخشی از اعلامیه آمده:« ما در تیم ثبات و همگرایی، نه در سطح احزاب و شخصیت‌های شامل این تیم و نه در سطح حکومت، تا این مرحله طرف مشورت برای برگزاری چنین نشستی نبوده‌ایم و در عین حال، دلایل مقنعی برای این نشست نیز سراغ نداریم».
متن کامل اعلامیه:
اعلامیه تیم ثبات و همگرایی در مورد برگزاری نشست لویه جرگه مشورتی صلح
لویه جرگه پیش‌بینی شده در قانون اساسی مرجع عالی تصمیم‌گیری و سایر جرگه‌های مشورتی، راه‌کار موثر برای گرفتن دیدگاه‌های مردم می‌باشد.
از آنجایی‌که مشورت هم از نظر دینی یک امر پسندیده است و هم در جهان امروزی برای بهبود امور، یک اصل مهم پنداشته می‌شود، تیم ثبات و همگرایی با درک اهمیت این مسئله در مسایل مهم افغانستان به مشورت باورمند است و آن را به همه طرف‌های تصمیم‌گیر و سیاسی در مراحل مختلف توصیه کرده است.
از چندی به این‌سو برای برگزاری نشست مشورتی زیر عنوان جرگه مشورتی صلح تصمیم گرفته شده و با توظیف تعدادی، بخش‌هایی از مراحل تطبیقی آن را نیز پیش برده‌اند.
ما در تیم ثبات و همگرایی، نه در سطح احزاب و شخصیت‌های شامل این تیم و نه در سطح حکومت، تا این مرحله طرف مشورت برای برگزاری چنین نشستی نبوده‌ایم و در عین حال، دلایل مقنعی برای این نشست نیز سراغ نداریم.
تیم ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله اعلام می‌نماید که در نشست زیر نام «جرگه مشورتی صلح» اشتراک نخواهد کرد و این نشست را ممد به حل مشکلات موجود در افغانستان نمی‌داند.
و من الله التوفیق
داکتر عبدالله عبدالله

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا