آخرین اخبارافغانستاندیدگاهسیاست

تیم مذاکره کننده؛ خالد نور مدافع تجدد است

من جوانی را بیشتر از آن که مرتبط با سن و سال بدانم، یک «ایده» می‌دانم. ایده و تفکر نسل جوان ما همین مواردی است که یادآوری کردم و معتقد استم که حاجی خالد نور بسیار شجاعانه از این موارد دفاع خواهد کرد

در پیوند به معرفی خالد نور به حیث عضو هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان با طالبان، یادداشت‌های بسیاری خواندم. در این که خانواده سالاری یک سنت بد سیاسی در افغانستان است، تردیدی نیست. این سنت متاسفانه بلا استثناء در تمام احزاب و گروه‌های سیاسی کشور وجود دارد که باید روزی بدان نقطه پایان گذاشته شود.
اما در باره این که آیا خالد نور می‌تواند در این مذاکرات از جوانان نمایندگی کند یا نه، باید گفت که من نظر مثبت دارم. من با افکار خالد نور از نزدیک آشنا هستم:
۱- مدافع جمهوریت است؛
۲- افکار تجددخواهانه و اعتدالی دارد؛
۳- به تمرکززدایی قدرت شدیداً معتقد است؛
۴- تحصیلاتش نیز در رشته حل منازعات بوده است؛
شاید بگویید این‌ها یک ادعا است و نیاز به اثبات دارد. برای اثبات حرف‌هایم، من شما را به مطالعه طرح صلح استاد عطامحمد نور دعوت می‌کنم که چندی قبل منتشر شد. در تهیه و تدوین آن طرح، حاجی خالد نور نقش برجسته داشت و در آن طرح از این موارد به صراحت دفاع شده است.
من جوانی را بیشتر از آن که مرتبط با سن و سال بدانم، یک «ایده» می‌دانم. ایده و تفکر نسل جوان ما همین مواردی است که یادآوری کردم و معتقد استم که حاجی خالد نور بسیار شجاعانه از این موارد دفاع خواهد کرد. به همین دلیل، باور دارم که او می‌تواند از نسل نو در مذاکرات صلح به صورت احسن نمایندگی کند.

نویسنده

عبدالشهید ثاقب

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا