آخرین اخبارورزش

تیم کرکت کشور به جام جهانی انگلیس راه یافت

آبی‌پوشان تیم ملی کرکت کشور در آخرین و سرنوشت‌ساز ترین رقابت با ایرلند، با پنج ویکت پیروز شد و با کسب شش امتیاز، راهی جام جهانی انگلستان شد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد شهزاد به خاطر کسب ۵۴ امتیاز در ۵۰ توپ که شامل دو ضربه شش نمره‌ای و شش ضربه چهار نمره‌ای بود، لقب بهترین بازیکن این رقابت را از آن خود کرد.
ایرلند که نخست به میدان رفت، هدف ۲۱۰ دوش را با از دست دادن هفت بازیکن، برای افغانستان تعیین کرد، ولی تیم ملی کشور این هدف را در آخرین آور با از دست دادن پنج بازیکن برآورده کرد.
در این رقابت کارکردگی اصغر استانکزی، کاپیتان تیم ملی کرکت افغانستان نیز چشم‌گیر بود.
کاپیتان تیم ملی کرکت افغانستان در پایان مسابقه حین مصاحبه از مردم افغانستان خواهش کرد تا به خاطر تجلیل از پیروزی افغانستان، «از شلیک‌های هوایی خود داری کنند.»
اصغر استانکزی همچنان از مردم افغانستان خواست« در هر حالت چه پیروزی یا باخت، ورزشکاران کشورشان را حمایت کرده و در صورت باخت از استفاده الفاظ رکیک ابا ورزند.»
تیم ملی کرکت افغانستان در دور ابتدایی راهیابی به جام جهانی، در رقابت‌های آسان در برابر زیمبابوی و اسکاتلند شکست خورد، اما در دور بعدی با وجودی که کمترین فرصت راهیابی را در دست داشت، از تمام داشته‌های خود استفاده کرد و ویست اندیز، قهرمان جام جهانی ۲۰ آوره را شکست داد تا در راهیابی به جام جهانی را برای خود باز نگهدارد.
گفتنی است که این دومین بار است که تیم ملی کرکت افغانستان به جام جهانی ۵۰ آوره راه می‌یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا