آخرین اخباراسلایدشوافغانستاندسته بندی نشده

کرونا در افغانستان؛

ثبت ۴۰ مورد مثبت/ در هفته آینده واقعات کرونا کاهش می‌یابد

وزارت صحت عامه کشور اعلام کرد که با ثبت ۴۰ مورد مثبت در ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان کرونا به ۳۸ هزار و ۲۴۳ نفر افزایش یافته است.

۲۴۳ نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دید، اکمل سمسور سخنگوی وزارت صحت عامه که امروز چهار‌شنبه (۱۲ سنبله) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که هفته‌ گذشته، هفته‌ سی‌وچهارم گسترش کرونا در کشور بود.

سمسور گفت که در این هفته از مجموع ۲۴۶ مورد مشکوک به کرونا، نتایج لابراتواری ۱۲ مورد آن مثبت تشخیص شده است. او همچنان گفت که در هفته‌ ۳۳ گسترش کرونا، فیصدی موارد مثبت کرونا ۱۸ درصد بوده است.

او گفت که با توجه به کاهش آمار موارد مثبت کرونا، افغانستان در هفته‌ جاری و هفته‌ آینده شاهد موارد کم‌تر مثبت ویروس کرونا خواهد بود.

سخن‌گوی وزارت صحت عامه در مورد آمارهای کرونا در ۲۴ ساعت گذشته نیز گفت که از مجموع ۳۲۵ مورد مشکوک، نتایج لابراتواری ۴۰ مورد آن مثبت تشخیص شده است.

آقای سمسور گفت که با ثبت این ۴۰ مورد مثبت، تعداد مبتلایان به کرونا در کشور اکنون به ۳۸ هزار و ۲۴۳ نفر رسیده است.

او همچنان گفت که در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۱ مریض «کووید-۱۹» بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به ۲۹ هزار و ۳۱۵ نفر رسیده است.

همین طور، در ۲۴ ساعت گذشته، سه مریض «کووید-۱۹» جان داده‌اند که شمار فوتی‌های ناشی از کرونا به یک‌هزار و ۴۰۹ نفر افزایش یافته است.

از سویی هم، سخنگوی وزارت صحت عامه گفت که از آغاز هفته‌ جاری تاکنون در کابل هیچ مریض «کووید-۱۹» جان نداده و این بیانگر سیر نزولی و کاهش موارد مثبت ویروس کرونا به ویژه در شهر کابل است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا