دسته بندی نشده

کرونا در افغانستان؛

ثبت ۴۸ واقعه مثبت/آمار مبتلایان به ۳۷ هزار و ۵۹۹ تن رسید

وزارت صحت عامه اعلام کرد که با ثبت ۴۸ واقعه مثبت در ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان کرونا در کشور به ۳۷ هزار و ۵۹۹ نفر افزایش یافته است.

وزارت صحت عامه اعلام کرد که با ثبت ۴۸ واقعه مثبت در ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان کرونا در کشور به ۳۷ هزار و ۵۹۹ نفر افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت صحت عامه‌ امروز یک‌شنبه(۲۶ اسد) اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۶۸ نمونه مشکوک ویروس کرونا در لابراتوارهای این وزارت تست شده و نتیجه آزمایش ۴۸ مورد آن مثبت تشخیص شده است.
به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۳۷ هزار و ۵۹۹ نفر افزایش یافته است.
براساس معلومات وزارت صحت عامه، در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۷ مریض مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به ۲۷ هزار و ۲۲۳ نفر افزایش یافته است.
همچنان در ۲۴ ساعت گذشته پنج فرد مبتلا به کرونا فوت کرده‌اند، شمار فوتی‌های ناشی از کرونا نیز به یک‌هزار و ۳۷۵ نفر رسیده است.
در همین حال، اکمل سمسور سخنگوی وزارت صحت عامه امروز در یک نشست خبری گفت که تحلیل ارقام این وزارت نشان می‌دهد که درصد موارد مثبت ویروس کرونا به ۱۵ درصد رسیده و تلاش می‌شود که این درصد به پنج درصد کاهش یابد.
آقای سمسور همچنان گفته است که افغانستان در راستای مبارزه با ویروس کرونا اکنون در وضعیت خوب قرار دارد و برای شکست کامل کرونا به همکاری مردم نیاز است.
به گفته‌ او، مردم باید از ماسک استفاده کرده و بدون ضرورت از خانه‌های‌شان بیرون نشوند. همچنان مردم باید دست‌های‌شان را با آب و صابون شسته و فاصله‌ اجتماعی را رعایت کنند.
سخنگوی وزارت صحت عامه گفته است که این وزارت نگران گسترش کرونا در آستانه‌ برگزاری جشن استقلال و دهه‌ محرم است.
او از شهروندان خواست که در تجمعات بزرگ شرکت نکنند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا